• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammal Certina Chrono

cab

Guld
2-Faktor
Min pappas granne och barndomsvän visade mig den här senast när jag var hemma. Jag lovade honom att försöka få ta en en ny pusher åt honom. Tänkte kolla med Farfars UR men finns det några andra att vända sig till?

Någon som har lite mer info om klockan? Sökt lite men inte hittat något vettigt. Han berättade att han köpt den för 350kr i den lokala urhandeln när han var 15 år dvs 1964.

WKvAVuz.jpg

PQtWmqm.jpg

Spontant ser det lovande ut. Certina har tillverkat kronografer med fina verk. Har inget bra tips om urmakare men se till att byta ut den fula kronan med, verkligen inte original eller tidstypisk.

Riktigt snygg sak! Som Aurum säger tycker jag också att kronan bör bytas mot något nättare om det ändå skall sättas på en ny pusher!

• Like
Reactions: cab
Håller med! Kronan ser inte rolig ut!

Annars en fin klocka med bra tavla!

Väl värd en riktig service!

• Like
Ja den har nog Bergströms i Uppsala tryck dit.. Han hade lämnat in den på service där för några år sen.

Fin Certina. Ang. delar, kolla med Ånge urdelar.
Finns en till liknande sida med urdelar, men kommer inte på vad den heter nu.
Borde finnas nån tråd om urdelar här på KS, sök på det :)

• Like
Tillbaka
Topp