• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal dam Rolex

Tjenare

En god vän till mig undrar lite om denna Rolex och vad värdet kan tänkas vara, i runda slängar och kanske lite info om den, om någon här vet.

Hennes farmor fick denna av sin son på hennes 60 års dag 1965. Enl. utsago skall den vara inköpt i USA. Tyvärr inga nummer eller datum på garantibeviset.
Min vän har inte något affektionsvärde till den och den ligger bara i en låda, så hon undrar om de är värt att ta den till något lämpligt auktionshus.
tmp_26600-IMG_20160409_202012-1233589975.jpg
tmp_26600-IMG_20160409_201705-462465886.jpg


//Magnus
 

Bilagor

  • tmp_26600-IMG_20160409_2019341599194299.jpg
    tmp_26600-IMG_20160409_2019341599194299.jpg
    195 KB · Visningar: 30

tissoter

Audemars
Det tycker jag absolut ni ska göra, men kan du ordna bättre bilder till oss så kan vi kika?
Som sagt ett långskott skulle kunna vara den här, fast er klocka verkar sitta i någon annan sorts infästning, svårt och säga om det är original eller inte, men en Lady Precision ser det ju ut att vara. Kanske 9 K guld ev mer? Finns det stämplar,baksida?

Eventuellt något som denna fast med annat band såklart, denna är från 50 talet.
4195828b_xxl.jpg
 
Senast ändrad:
Stämplar finns, ser ut som
@14k
det var de enda jag hittade i den lite skumma belysningen.
Hon som äger den skall fixa lite bättre bilder.

Vad tror ni den kan vara värd? mellan tummen och pekfingret.
Vilket auktionshus skall man vända sig till?
 

tissoter

Audemars
Stämplar finns, ser ut som
@14k
det var de enda jag hittade i den lite skumma belysningen.
Hon som äger den skall fixa lite bättre bilder.

Vad tror ni den kan vara värd? mellan tummen och pekfingret.
Vilket auktionshus skall man vända sig till?
Om det är den jag hittade så låg en liknande på runt 1,500 USD så strax över 10 K, dock kan det ju vara helfel då jag är långt ifrån säker på modellen.
Men allt beror ju på modell/årgång/skick/guld osv.
Sen finns det ju även box till den här. Vet dock ej något om den, men skulle vända mig till en värderare för gamla ur.
Bukowski kanske kan funka?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stämplar finns, ser ut som
@14k
det var de enda jag hittade i den lite skumma belysningen.
Hon som äger den skall fixa lite bättre bilder.

Vad tror ni den kan vara värd? mellan tummen och pekfingret.
Vilket auktionshus skall man vända sig till?
Några tusenlappar, 4? Finns knappt någon marknad för dessa så de är inte lättsålda.
 
Topp