• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Glashutte chronograph värde?

Jag har fått erbjudande om att köpa denna gamla chronograph. Klockan är i behov av service sen ser det ut som om bezel saknas?! Säljaren säger att jag ska ge ett bud på den men jag har dålig koll på dessa gamla 40 tals chronographer. Finns det någon här inne som kan nåt om dessa klockor och vad kan denna vara värd i nuvarande skick?
2.JPG
6.JPG
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Du ser vad som fattas ovan.
Se på auktionstipsen på vintage ,där har jag tipsat när dessa har dykt upp..

Jag hittade en gammal auktion där en lös bezel sålts för ca 230$
 
Du ser vad som fattas ovan.
Se på auktionstipsen på vintage ,där har jag tipsat när dessa har dykt upp..

Jag hittade en gammal auktion där en lös bezel sålts för ca 230$
Antar du menar en klocka som är servad och är komplett är värd ca 15-20k?. Jag har inte köpt klockan än men om jag gör det så kan jag höra av mig :) Jag får ta mig en funderare och se vad jag tycker den är värd i nuvarande skick och ge ett bud till säljaren.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Antar du menar en klocka som är servad och är komplett är värd ca 15-20k?. Jag har inte köpt klockan än men om jag gör det så kan jag höra av mig :) Jag får ta mig en funderare och se vad jag tycker den är värd i nuvarande skick och ge ett bud till säljaren.

Oservad ,men fungerande- komplett..

Dom dyker upp på tyska ebay.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hello Mr Ako

thank you for your mail.

To fit in the bezel I have to adapt it with a spring, also the bezel is matched to the case. Often there was the attempt to send the bezel, but no owner result came out.

When you send me the watch as value shipping, you can calculate for the complete bezel replacement Euro 1140,00 + 19% vat + value shipping.

Kind regards,

Peter-Jesko Buse

--
Peter-Jesko Buse
Uhrmachermeister

Heidelbergerfassgasse 8
D-55116 Mainz


Tel: 0049-6131-234015
Fax: 0049-6131-236594


www.fliegeruhren-buse.de
 
Topp