• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal IWC

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
En arbetskollega kom in med denna IWC som han fick av sin pappa.

Är det någon som vet något om den? Vad är det för modell? År? Värde?







Tack :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353664987.123166.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353664987.123166.jpg
    44.8 KB · Visningar: 655
  • ImageUploadedByTapatalk1353664999.403327.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353664999.403327.jpg
    36 KB · Visningar: 658
  • ImageUploadedByTapatalk1353665009.369177.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353665009.369177.jpg
    30.2 KB · Visningar: 658

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
FIN!

Calatrava-style, antagligen i 18k med Cal.89, ett riktigt vackert och klassiskt verk!

Det omsätts rätt många såna och det som avgör värdet är huvudsakligen dels tavlans kondition, denna ser väl genomsnittlig ut (fläckarna mellan 6 o 7 drar ner helheten), dels om boett, bandhorn och storlek anses "in fashion", dessa "klo"-luggarna är kanske inte de mest poulära?

Bilda dig en uppfattning genom att kolla IWC Cal.89 på Kaplans o ebay, 8-10k kanske (andra får gärna rätta mig här, är låångt ifrån en expert på IWC, men min "pleaser-personlighet" vill ju så gärna hjälpa till...)
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
FIN!

Calatrava-style, antagligen i 18k med Cal.89, ett riktigt vackert och klassiskt verk!

Det omsätts rätt många såna och det som avgör värdet är huvudsakligen dels tavlans kondition, denna ser väl genomsnittlig ut (fläckarna mellan 6 o 7 drar ner helheten), dels om boett, bandhorn och storlek anses "in fashion", dessa "klo"-luggarna är kanske inte de mest poulära?

Bilda dig en uppfattning genom att kolla IWC Cal.89 på Kaplans o ebay, 8-10k kanske (andra får gärna rätta mig här, är låångt ifrån en expert på IWC, men min "pleaser-personlighet" vill ju så gärna hjälpa till...)

Tack för hjälpen, allt räknas :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Smäcker sak, gillar gamla IWC och jag har inte sett många med box och med de luggarna. 12 tusen eller mer tror jag du får på tyska Ebay om han vill sälja...på tratten 8-10 tusen...:)
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Vet ej om han vill sälja, men ska framföra all info som kommit in (inkl ditt intresse Fabian).

Han fick den av sin far (avlidit) så jag misstänker att det finns nån sentimental värde.
 
Topp