• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammal IWC

• Trådstartare Deleted member 11640
  • Start datum
D

Deleted member 11640

Guest
Hej,
Finns det någon som vet något om denna gamla IWC-modell? Misstänker att det kan vara en caliber 83 från lite sökningar på nätet?
Vore trevligt med lite input/kuriosa från någon lite mer insatt. Har ej kikat på insidan än. Funkar bra iaf.

Bilagor

• IMG_9504[3] kopia.jpg
    IMG_9504[3] kopia.jpg
    168.5 KB · Visningar: 189
  • IMG_9507[2].jpg
    IMG_9507[2].jpg
    138.8 KB · Visningar: 173
Hej,
Finns det någon som vet något om denna gamla IWC-modell? Misstänker att det kan vara en caliber 83 från lite sökningar på nätet?
Vore trevligt med lite input/kuriosa från någon lite mer insatt. Har ej kikat på insidan än. Funkar bra iaf.
Ganska så nyligen diskuterades @Alruts IWC i denna tråden;
https://klocksnack.se/threads/info-om-iwc-och-baume-mercier.68012/
Din klocka ser snarlik ut och kan även den kanske innehålla cal 88? Här hittar du en hel del info i alla fall. Vill du veta mer så får du väl fråga på. Lycka till :)

Förresten, gräsligt armband. Byt det genast!

image.jpg
image.jpg
Jag har en cal 88, den är ca 33,5mm får jag det till:) Kul att se fler gamla IWC:er på forumet!

Tack - din var väldigt fin! Den jag just köpt går väl att hyfsa till genom att byta glas, men resten får väl vara som tiden format den. Vilken årsmodell är din?
"Swiss" saknas i min boett, annars väldigt lik. Dia stämmer med.
/
Ganska så nyligen diskuterades @Alruts IWC i denna tråden;
https://klocksnack.se/threads/info-om-iwc-och-baume-mercier.68012/
Din klocka ser snarlik ut och kan även den kanske innehålla cal 88? Här hittar du en hel del info i alla fall. Vill du veta mer så får du väl fråga på. Lycka till :)

Förresten, gräsligt armband. Byt det genast!

Eh,....ja, fulare får man leta efter, var vad som satt på när jag köpte den.
Tack för ovan inf!

Tack Rå Lex, jag vet ej årsmodell riktigt. Ställde fråga på IWCforum och fick till svar efter 1951. Av andra märkningar jag sett på Internet så gissar jag på 1952. Finns ju nr instämplat i boettlocket 1253690 och har för mig att det är 1226850 på verket. Hade varit kul att veta vad din har

Tack Rå Lex, jag vet ej årsmodell riktigt. Ställde fråga på IWCforum och fick till svar efter 1951. Av andra märkningar jag sett på Internet så gissar jag på 1952. Finns ju nr instämplat i boettlocket 1253690 och har för mig att det är 1226850 på verket. Hade varit kul att veta vad din har

Ja, har ingen möjlighet att öppna upp den själv, så skall ta ned den till urmakar´n inom kort och se var där står. Återkommer!

Jag kan egentligen ingenting om IWC, men visarna ser relumade ut och kronan verkar vara en generisk. Annars var det ett mysigt ur, bortsett från bandet. :)

Jag kan egentligen ingenting om IWC, men visarna ser relumade ut och kronan verkar vara en generisk. Annars var det ett mysigt ur, bortsett från bandet. :)

Bandet är numer förpassat till de saligas ängsmarker.............visarna har lite samma ålderstecken som boetten i övrigt, så det är svårt att avgöra. När det gäller kronan så har jag sett både en plattare samt en som min på bilder som skall vara i original-utförande. Kanske klarnar lite när jag får se nr i boettlock och på urverk?

Bandet är numer förpassat till de saligas ängsmarker.............visarna har lite samma ålderstecken som boetten i övrigt, så det är svårt att avgöra. När det gäller kronan så har jag sett både en plattare samt en som min på bilder som skall vara i original-utförande. Kanske klarnar lite när jag får se nr i boettlock och på urverk?

Tummen upp!

Nja, dom har den där konstiga gröna färgen. Dom är med största sannolikhet relumade. Jämför med den andra klockan i tråden. @Aurum , vad säger du?

Är inte hundra angående kronan, men det ser ut som en klassisk krona som sätts på allt för många ur som har tappat originalet. Jag antar att det inte är någon logo på den?

Tillbaka
Topp