• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal kärlek!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag hittade denna i en gammal låda idag. Bortglömd i flera flera år. Stendöd. Bandet söndertorkat och i smulor.

Lossar fyra skruvar på baksidan. Upp med "verket". I med nytt batteri. Stendöd fortfarande.
Pillar lite på måfå. Blinkar till, sen död.

Sen, plötsligt! De välbekanta siffrorna tickar igång. Vilka minnen som väcks till liv; När man körde start och stop på hundradelen, lekte med alarmet, körde tidtagning etc. Moddade ett nato, blir till att skaffa ett svart 18mm. Coolt med bandstift på en Casio-digitalare. Alarmet är dock paj, det låter inget. Finns det någon som vet om man kan tjacka reservdelsverk på bukten och sätta i?

7etugery.jpg


6yveneha.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen aning om det går att hitta ett urverk, men cool var den! Förstår precis känslan. Väckte min första klocka till liv för någon månad sedan och bär den ibland. Minnen av transformers, 60meters löpning (jag var snabbast), garbage pail kids och 100dels start/stop-tävlingar. Härligt!
 
Topp