• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal klocka?

Virusvarus

Breitling
Hejsan. Jag kunde inte låta bli att köpa den här. Den såldes som prydnad men jag är inte riktigt nöjd så.

Hur gammal kan den vara? Och min gissning är att det ska dit ett gammalt 4,5 v batteri. Men jag har ingen aning.

Berätta gärna det ni vet. Tack snälla.
Hälsning Virus.

IMG_20160924_224659.jpg
1474908386713-306297671.jpg
 

bitzer

Breitling
Hej, och grattis till en trevlig klocka!
Verket heter Reform, mekaniskt gång och löpverk med elektriskt uppdrag.
Personligen gillar jag verket, tickar behagligt och rasslar till när magneten drar upp fjädern!
Kanske svårt att hitta 4,5 voltsbatterier idag, men det går lika bra med 3st serikopplade 1,5 volt.
Jag har ett Girard Perregaux rätt-tidsur med Reformverk, så det borde vara hygglig precision om det får en service.
 

jabla

Sarlacc
Hejsan. Jag kunde inte låta bli att köpa den här. Den såldes som prydnad men jag är inte riktigt nöjd så.

Hur gammal kan den vara? Och min gissning är att det ska dit ett gammalt 4,5 v batteri. Men jag har ingen aning.

Berätta gärna det ni vet. Tack snälla.
Hälsning Virus.

IMG_20160924_224659.jpg
1474908386713-306297671.jpg

Hej, och grattis till en trevlig klocka!
Verket heter Reform, mekaniskt gång och löpverk med elektriskt uppdrag.
Personligen gillar jag verket, tickar behagligt och rasslar till när magneten drar upp fjädern!
Kanske svårt att hitta 4,5 voltsbatterier idag, men det går lika bra med 3st serikopplade 1,5 volt.
Jag har ett Girard Perregaux rätt-tidsur med Reformverk, så det borde vara hygglig precision om det får en service.

Finns batteri till den på Kjell & CO
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/batterier/alkaliska/varta-4-5-v-batteri-(3lr12)-p32153
 
Topp