• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Lemania..

übermensch

Breitling
Hej, jag har fått en Lemania i min ägo och undrar ungefärlig årgång och prisklass på den lille krabaten.
 

Bilagor

  • IMG_1344.JPG
    IMG_1344.JPG
    111.9 KB · Visningar: 217
  • IMG_1346.JPG
    IMG_1346.JPG
    128.2 KB · Visningar: 230
  • IMG_1347.JPG
    IMG_1347.JPG
    94.7 KB · Visningar: 222
  • IMG_1348.JPG
    IMG_1348.JPG
    108.4 KB · Visningar: 219

F-L-P

Panerai
Antar ingen service historik, 34 mm, håller tiden på +- 3 min om dygnet, byter datum ok osv.

tycker att designen ser lite 60-tal ut och skulle säga kanske 750:-. Gissningar iofs men någorlunda kvalificerade sådana.
 

F-L-P

Panerai
Tycker tavlan ser fin ut, sedan är den automat. Fungerar allt som det ska skulle jag säga 1000-1500:-

Kan du modellen eller hur har du koll på att den är automat?

Du har nog för övrigt bättre koll på trattens vintage klockor än jag har. har insett att jag alltid tycker att de blir för dyra.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kan du modellen eller hur har du koll på att den är automat?

Du har nog för övrigt bättre koll på trattens vintage klockor än jag har. har insett att jag alltid tycker att de blir för dyra.


Det står automatic 21 jewels på tavlan! ;)
Visst säljs det Lemania för 750:-, men när dem är det där skicket (vad jag kan se på bilderna) så brukar dem gå för mer...
 
Topp