• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Omega?

Någon som känner igen en sån här gammal Guld pläderad
mms_20150701_223640.jpg
Omega? Klockan är från min morfar vi tror att den kan vara ifrån 1952!? Just nu är klockan inne för glas byte och service :) är det någon värde i sådan här gammal klocka?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som känner igen en sån här gammal Guld pläderad
mms_20150701_223640.jpg
Omega? Klockan är från min morfar vi tror att den kan vara ifrån 1952!? Just nu är klockan inne för glas byte och service :) är det någon värde i sådan här gammal klocka?
Fin! Åldern kan mycket väl stämma. Tavlan är riktigt fin och ovanlig och höjer värdet en bit. Osäker på värdet dock.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tavelmönstret kallas guilloche/honeycomb/waffle och är både ovanligt och läckert! Att tavlan är svart gör inte saken sämre.

Har helt klart ett värde, hur mycket vet jag ej.
 
Tack för infon :) Jag får söka lite när jag får hem klockan sedan så kanske den kommer ut på Tradera eller något så får man se vad man kan tänkas få för den.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för infon :) Jag får söka lite när jag får hem klockan sedan så kanske den kommer ut på Tradera eller något så får man se vad man kan tänkas få för den.
Om ni kostar på den service och lägger till det faktum att det är arvegods känns det fel att sälja? Inte heller ekonomiskt försvarbart att serva endast för att sedan sälja. Prismässigt kan jag gissa på 4', men som jag skrev tidigare är jag mycket osäker.
 
Det är sant men det är morsan som bestämmer vi får se annars får jag köpa den av henne :) Dessutom betalar jag bara en 1000 för servicen på klockan.
 

rogart-63

Patek
Tack för infon :) Jag får söka lite när jag får hem klockan sedan så kanske den kommer ut på Tradera eller något så får man se vad man kan tänkas få för den.
Förstår inte riktigt ? Du har fått klockan av din morfar ? Lämnar in den för service och byte av glas .Sen ska den säljas ? Var din morfar elak eller nåt ?
 
Nej det är inte min klocka jag hjälper min morsa att fixa klockan och eventuellt sälja den då hon inte använder klockor. Hade det vart min klocka så hade jag nog lagt den i samlingen !
 

rogart-63

Patek
Nej det är inte min klocka jag hjälper min morsa att fixa klockan och eventuellt sälja den då hon inte använder klockor. Hade det vart min klocka så hade jag nog lagt den i samlingen !
Få den värderad av någon . Som Aurum skrev tror jag inte den ökar mer i värde om den är servad . 4000- 4500 kanske ?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ursäkta att jag använder din tråd @Andreas P men jag behöver också hjälp med en omega och kände att en ny tråd kanske är onödig.

Så, till min fråga. Fick denna i ett byte, vet ni när den är ifrån? 60-tal?
IMG_0009.JPG
IMG_0006.JPG
IMG_0008.JPG
 
Topp