• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammal Rolex? Fejk?

rainerschlipp

Breitling
Hej, jag ärvde en gäng klockor av min morfar. Däribland en Rolex Oysterquartz som jag misstänker är en kopia.

Skulle inte ni gamla rävar kunna ta en titt och säga vad ni tror?

2015-08-26 12-04-14.766.jpg
2015-08-26 12-05-39.664.jpg
2015-08-26 12-06-46.318.jpg
2015-08-26 12-04-54.407.jpg
 

rainerschlipp

Breitling
Wow! Ja, historia är mycket intressant. Min gammelfarfar slogs också mot ryssen i finska vinterkriget! Han skrev även böcker om kriget. Kaarlo Erho hette han.

Ursäkta om min tråd spårade ur med Off Topic nu... och tack för alla svar!
 

BadkarsPiraten

Vacheron

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Intressant!
Min morfar stred också för Finland. Satt i ryskt läger. Ingen vet hur länge, han sade det endast en gång till sin son (om min far) och aldrig någonsin nämnt det igen.

För att hålla sig till topic så efterlämnade han denna åt mig:
https://klocksnack.se/threads/en-klocka-som-man-inte-visste-om.29373/
Jag tyckte det var spännande när jag var liten att höra farfar berätta om kriget.
När jag blev vuxen förstod jag att han helst inte ville prata om det. Den här klockan ärvde jag från honom.

image.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag ville ju som sagt bara identifiera klockan men Tomas:
jag ska fixa en HD bild på klockan och posta till dig tillsammans med en dildo gjort av is så du kan svalka din butthurt.
Adress?

Eftersom din familj uppenbarligen har det svårt ekonomiskt skulle jag lägga de kronor du tänkte investera i i en ny kamera (utgår från att butt-pluggen är legio hos er) på en kurs i Engelska för nybörjare. Då kan du lära dig vad "day-date" betyder så slipper du skämma ut dig genom att posta patetiskt dåliga fejk-klockor på ett entusiast-forum.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Eftersom din familj uppenbarligen har det svårt ekonomiskt skulle jag lägga de kronor du tänkte investera i i en ny kamera (utgår från att butt-pluggen är legio hos er) på en kurs i Engelska för nybörjare. Då kan du lära dig vad "day-date" betyder så slipper du skämma ut dig genom att posta patetiskt dåliga fejk-klockor på ett entusiast-forum.

Är du efterbliven?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag ville ju som sagt bara identifiera klockan men Tomas:
jag ska fixa en HD bild på klockan och posta till dig tillsammans med en dildo gjort av is så du kan svalka din butthurt.
Adress?

Eftersom din familj uppenbarligen har det svårt ekonomiskt skulle jag lägga de kronor du tänkte investera i i en ny kamera (utgår från att butt-pluggen är legio hos er) på en kurs i Engelska för nybörjare. Då kan du lära dig vad "day-date" betyder så slipper du skämma ut dig genom att posta patetiskt dåliga fejk-klockor på ett entusiast-forum.

Behave boys! Här i vintagedelen av klocksnack svär vi bara när vi missar auktioner eller åt @MacRulez4ever när han sätter på fula armband på fina klockor.
 
Topp