• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammalt NOS skinn på Omega krigare!

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Detta band kom med posten idag :) kul och testa något annat än Nato, eftersom man nästan är bunden till dom IOM att klockan har fixed lugs :)
ImageUploadedByTapatalk1415807543.089223.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415807553.687325.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415807564.739262.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415807576.240117.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415807593.876746.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snyggt band! :)

Är den tavlan och visare kosher eller ommålade? Om den är ok är den ju helt sjukt välbevarad!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Snyggt band! :)

Är den tavlan och visare kosher eller ommålade? Om den är ok är den ju helt sjukt välbevarad!
Ska jag vara helt ärlig är jag inte 100% säker på om lumen är fixad , tavlan däremot
tror jag är korrekt, den har spår av användning om man kollar med lupp

Ny lysmassa på urtavla och visare, utan tvekan. Original-lysmassan var radiumbaserad och strålade sönder de andra komponenterna. När det gäller urtavlan så är teckensnittet och siffrorna korrekta i sin utformning men som eriksson850 nämner ser den "sjukt välbevarad" ut. "Svansen" på pilen är lite kort, har färgen lossnat? Finns flera varianter (inkl. MoD-utbytesurtavlor) men jag kan inte dra mig till minnes att jag sett någon med en sån pil. Det lilla jag kan se av boettlocket ser bra ut. I slutändan en trevlig och användbar klocka.

Här är ett fint exemplar med radium-lysmassa.

Omegawww1.jpg
 

felixSch

Omega
Var hittar man ett sånt band? Och hur vet man att de metallprylarna finns så att man kan sätta det på en klocka med fixed lugs? Har en gammal longines som också skulle vilja se något annat än ett nato bara...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Var hittar man ett sånt band? Och hur vet man att de metallprylarna finns så att man kan sätta det på en klocka med fixed lugs? Har en gammal longines som också skulle vilja se något annat än ett nato bara...


Sök på Ebay efter "wire lugs watch strap", "open end 18mm" eller liknande, så brukar det komma upp roliga förslag. Sedan kan du kombinera detta med genuine crocodile eller pig skin.
 
Topp