• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammalt stoppur hittat

Majkey

Basic
Hej,

I samma veva som en omega kom fram hos far min så hittades ett gammalt stoppur.
Jag saknar helt kunskap om dessa samt gamla urverk.
Finns det någon som skulle kunna upplysa mig om detta?
IMG_20161231_191929.jpg
IMG_20161231_192039.jpg
IMG_20161231_192105.jpg

Tack på förhand
Micke

Kronometer Stockholm och jag gissar på ett excelsior park verk. Texten på tyska översätts typ, här under finns det reservdelar. Så troligtvis ligger det någon vanlig reservdel där under. :)

Fint stoppur, men stoppur är väl inte det hetaste att samla på så jag vågar inte gissa värde.

Kronometer Stockholm och jag gissar på ett excelsior park verk. Texten på tyska översätts typ, här under finns det reservdelar. Så troligtvis ligger det någon vanlig reservdel där under. :)

Fint stoppur, men stoppur är väl inte det hetaste att samla på så jag vågar inte gissa värde.
Häftigt med reservdelar till verket i verket :) Man undrar vad som finns därunder?

Desvärre är uret inte hemma hos mig och gubben är ute och reser. Lovar att undersöka reservdelsfacket och återkomma så fort jag kommer åt det igen.

Tillbaka
Topp