• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammelfarfars Zenith

Galaxy

Guld
2-Faktor
Hej!

Fick precis ett SMS från farfar;

"Hittade min pappas klocka. Drog upp fjädern och den fungerade direkt efter 20 års stopp!
En Zenith från 30 eller 40 talet tror jag. En liten stjärna ovanför namnet.
Nr8492**** är noterat på baksidan.
Farfar"

IMG_1177.JPG

Sitter någon på mer info? Årtal, ref, värde (kommer såklart inte säljas) vad som helst är av intresse!

Samt: Var bör man serva den?
Galaxy

Senast ändrad:
Är tveksam till om den har någon särskild ref men tror det kan sitta ett Zenith cal 106 i den har sett någon liknande som låg kring 34-35 mm. Kan möjligen finnas en mindre modell med ett annat verk i. Tillverkad nångång på 40-talet. Värdet beror förstås på skicket, kronan ser ut att vara utbytt men är den 35 mm och urtavlan är i gott skick så är den nog värd ett par tusenlappar åtminstone. Om det är en mindre variant får man dra av en del.

Fin klocka, maila till Zenith och fråga. Dem har svarat mig 2 ggr, glöm inte serienumret. Franks Ur gjorde ett bra jobb med min gamla Zenith...

Är tveksam till om den har någon särskild ref men tror det kan sitta ett Zenith cal 106 i den har sett någon liknande som låg kring 34-35 mm. Kan möjligen finnas en mindre modell med ett annat verk i. Tillverkad nångång på 40-talet. Värdet beror förstås på skicket, kronan ser ut att vara utbytt men är den 35 mm och urtavlan är i gott skick så är den nog värd ett par tusenlappar åtminstone. Om det är en mindre variant får man dra av en del.
Stort tack! Farfar mätte nyss, och den verkade vara kring 35mm.

Fin klocka, maila till Zenith och fråga. Dem har svarat mig 2 ggr, glöm inte serienumret. Franks Ur gjorde ett bra jobb med min gamla Zenith...
Tack för tips! Ska hämta den hos honom nästa helg och ta den till Sthlm, får bli Franks!

Tillbaka
Topp