• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gammelfarsan behöver en ny klocka..

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Min gamla far fyllde 80 nyligen.
Klockan som han haft i 30 år börjar bli svårläst, synen har blivit sämre. Farsan vill gärna ha en med svart urtavla med tydliga markeringar (vita).

Han är inte så jätte intressade av klockor men en snygg blir han stolt över.

Budget Max 5000:-

Önskemål:

Svart urtavla med vita markeringar (stilren)
Ingen kronograf
Tål vatten, ska gå att duscha med.
Max 40mm (ej tunga & feta dykare).
Batteri är att föredra. Han blir nog bara frustrerad om man måste dra upp urverket med jämna mellanrum
Gärna med stållänk med bra viklås (enkelt att öppna och låsa)


Tar tacksamt emot tips och förslag
Begagnat är tänkbart.

/Magnus
 

Randel

Cartier
Spontant hade jag kollat på Longines Hydroconquest som du bör kunna få om du stretchar din budget något. Ett annat alternativ är Glycine Combat Sub, men den version jag hittade när jag kollade lite snabbt är helsvart (inte bara tavlan utan även boetten) och det kanske inte din käre far vill ha.
longines-L3.688.4.59.2_MED.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kanske en Mondaine Retro A667.30340.14SBB, 2495:- enligt prisjakt.

p-4308-A667.30340.14SBB.jpg



  • Svart urtavla med vita markeringar (stilren): Check
  • Ingen kronograf: Check
  • Tål vatten, ska gå att duscha med.: Check
  • Max 40mm (ej tunga & feta dykare).: Check
  • Batteri är att föredra.: Check
  • Gärna med stållänk med bra viklås (enkelt att öppna och låsa) : Njae, men ett Hirsch Performance eller liknande ryms inom budgeten. För resterande pengar kan du bjussa på en schysst middag.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Slipper han ens byta batteri.
Ja just det... Då finns ju även Citizen Eco-Drive, behöver ju bara lite tid i dagsljus då och då. Skänkte precis bort min egna 15-åriga evighetskalender till en loppis eftersom länken började krångla något.

Den här AW1141-59E kostar 159 UKP enligt Citizen själva... men den kanske blir för sportig och inte tillräckligt "stilren". Tyvärr så är deras mer dressade Eco-drive inte vattentäta.

AW1141-59E_large.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja just det... Då finns ju även Citizen Eco-Drive, behöver ju bara lite tid i dagsljus då och då. Skänkte precis bort min egna 15-åriga evighetskalender till en loppis eftersom länken började krångla något.

Den här AW1141-59E kostar 159 UKP enligt Citizen själva... men den kanske blir för sportig och inte tillräckligt "stilren". Tyvärr så är deras mer dressade Eco-drive inte vattentäta.

AW1141-59E_large.jpg
Tänkte på dem också men de jag sett har alla varit en bit över 40 mm eller lite otydligt designade (men snygga).
Men grymma urverk för pengen.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
En Tissot prc 200 quartz?

2500:-

Snygg klocka som farsan känner igen märket på (bra klockor). Tydlig svart tavla med vita index. 200m vattentäthet. 40mm bred och en lättgreppad krona.

jm1Bcw2.jpg


http://tidochdoft.se/prc-2765

känner inte till den här webbutiken, men den borde annars gå att hitta hos de flesta klockmaster eller liknande.
Hmm... hur hittade du till tidochdoft.se??!? :)
 
Topp