• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

gammermorfar hade visst en JLC

Bruset

Panerai
Min mormor gick bort för några veckor sedan. Undanstoppat hade hon sin fars klocka, en JLC i guld, med både låda och papper. Oväntat! Den är inköpt på Levins i Västerås i oktober 1970 enligt garantikortet. Bandet är dock inte original. Den gick igång direkt när jag drog upp den. Vad tror ni att den kan vara värd (morsan undrar)?

1399044169631.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Club är de lite enklare modellerna och denna är knepig med sina extremt korta bandhorn. Jag skulle säga närmare 5', men det är ett fint paket och uret ser ut att vara i ett riktigt bra skick
så det kan vara ett premium om någon känner starkt för denna modell. Vintage JLC i guld är grovt undervärderade enligt mig.
 

DrDre

Patek
Jag misstänker att det kan kosta några kronor att få den servad då den förmodligen skickas ned till Schweitz, vilket nog drar ned priset rätt rejält om du vill sälja den. Å andra sidan är det ju en jäkla fin klocka och med ett stort känslomässigt värde, så om jag vore som du skulle jag inte ens överväga att sälja den, då priset är så mycket mindre än vad den är värd i din ägo.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Väldigt fin! Priset är jag dålig på men lite liknade modeller på c24 var ju norr om 8k.

Men du får inte sälja denna. Kosta på en service så håller den en generation till.
 

Bruset

Panerai
Tack för alla svar! Grymt som alltid!
Morsan har 5 syskon, så vi får se vad som händer med den. Jag kommer givetvis lobba för att den stannar..
 
Topp