• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gant:s version av Rolex DJ 116233

mackman

Cartier
Hej alla!
Var inne på en klockhemsida och kikade på lite klockor och får upp ett erbjudande på gants nya klockor där det var bild på en klocka, oj tänker jag, vad lik den var en DJ? Kollar vidare, Gant har kommit med en serie som kallas "Bellport" och är extremt lika Date Just modellerna med dom romerska siffrorna.

Är inte särskilt erfaren så till alla som är lite mer insatta än vad jag är, skulle ni klassa detta som en piratkopia/hommage etc? Är detta okej?

Trevlig Söndag kväll!
//marcus
rolex-116233-25_MED.jpg
bellport---bic_w70703.jpg
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Det där var nog inte riktigt okej det... Hade varit pinsamt att steka runt med den där.. Hoppas ingen råkar köpa den i tron att det är en sådan som så många andra som bär..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju inte en varumärkesförfalskning/kopia eftersom det står Gant på urtavlan. Men bajs är det. Av sämre och ofräschare sort. :D
 
Oh lord... Nej, usch vad tråkigt. Man hade respekterat märket mer om de iallafall hade kommit på egna designer till sina klockor. :(
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det är var sig piratkopia eller hommage men de har "lånat" pinsamt mycket. Inte första gången och tyvärr inte sista och har sett värre. Men väldigt tråkigt att de inte kan komma upp med något mera eget.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Alltid ogillar märket Gant för att det rimmar på fjant och för att personerna som bär det har kass smak. Klockan ovan är nog det snyggaste de lyckats åstadkomma någonsin.
Man kan väl tycka vad man vill om Gant,men grejjerna håller ihop. Har köpt märket sedan mitten 80- talet och inte kasserat ett enda plagg ännu. Om det betyder att jag har dålig smak, så är jag i gott sällskap.
 

Chagall

Cartier
Jag tycker den var rätt snygg ändå. (I "parfymklock-sammanhang" då skall tilläggas. Sen kan man diskutera om det är moraliskt rätt osv. Jag ser det som en ren plankning iallafall.) Men det som verkligen bör få den stora kängan är Gants kläder. Usch.

Sen att det rimmar på fjant var lite kreativt. Haha...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den var rätt snygg ändå. (I "parfymklock-sammanhang" då skall tilläggas. Sen kan man diskutera om det är moraliskt rätt osv. Jag ser det som en ren plankning iallafall.) Men det som verkligen bör få den stora kängan är Gants kläder. Usch.

Sen att det rimmar på fjant var lite kreativt. Haha...


Klart den är snygg, ser ju ut som en Rolex ;)

Håller för övrigt med om vad de flesta ovan skriver, rent av pinsamt att bolag som mer eller mindre rättfärdigar sin existens genom sin design.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Man undrar lite hur de tänker. Men antagligen så säljer det väl löjligt bra, varför annars skämma ut sig så..
 

M021

Rolex
2-Faktor
Varken första eller sista gången vi ser detta.

Undrar ibland hur ofta man själv kastar sten i glashus, tänker, hur ofta köper jag homage etc i andra syften där jag inte har samma koll? Skor typ, inte en aning. Smycke. Finns säker ett grannforum som skulle svära över något en annan bär som man själv tycker är premium :cigar:
 
Topp