• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garage - Smarta lösningar, inredning och annat för garaget

MrJL

Basic
2-Faktor
Har sökt men inte hittat någon tråd om garage.

Jag tänkte börja med att fråga om tips på inredning till garage.
För min del så behöver jag plats för verktyg, har ganska lite verktyg som behövs för hemmet och till motorcykeln.

Jag vill gärna ha en bänk med skruvstäd och möjlighet för att kunna såga och fixa blandade saker.
Denna uppsättning skulle kunna funka:

Skärmavbild 2023-04-30 kl. 15.14.08.png

Jag har känt på Julas i butik och de känns väl ok men är ju inte direkt billiga så det kanske finns andra som är bättre om man lägger till lite pengar?

Budget är väl runt 15 men inte fast.

----------

Sen tar jag gärna emot tips på smarta lösningar som tex automatiseringar m.m.

Senast ändrad:
Jag gjorde en billigare lösning när jag byggde mitt garage, Ikea köksskåp och bänkskiva och just då sålde dom ut luckorna i rostfritt har för mig det gick på strax över 3k för ett par år sedan.

Verktygstavlan är en tjock spånskiva som är målad och lite spik och biltema verktygshållare, vilket funkar bra för mig.

När bänkskivan blir tillräckligt sliten blir det att klä den men en tjock plåt.

CD4C70E1-D280-4B19-822B-F762F7405A51.jpeg

Jag gjorde en billigare lösning när jag byggde mitt garage, Ikea köksskåp och bänkskiva och just då sålde dom ut luckorna i rostfritt har för mig det gick på strax över 3k för ett par år sedan.

Verktygstavlan är en tjock spånskiva som är målad och lite spik och biltema verktygshållare, vilket funkar bra för mig.

När bänkskivan blir tillräckligt sliten blir det att klä den men en tjock plåt.

CD4C70E1-D280-4B19-822B-F762F7405A51.jpeg
Bra lösning!
Jag tänker att det kanske behöver vara plåt för att hålla? Eller funkar det bra?
Jag behöver nog skåp för att kunna förvara alpina prylar och större verktyg mm.

Det som jag har hittat som ändå verkar som bästa alternativet är nog Biltemas vägg. Får åka och känna på det i helgen.

Har lecablock utan isolering som jag också eventuellt tänkte slamma för att slippa allt damm som kommer från väggarna.

Har sökt men inte hittat någon tråd om garage.

Jag tänkte börja med att fråga om tips på inredning till garage.
För min del så behöver jag plats för verktyg, har ganska lite verktyg som behövs för hemmet och till motorcykeln.

Jag vill gärna ha en bänk med skruvstäd och möjlighet för att kunna såga och fixa blandade saker.
Denna uppsättning skulle kunna funka:

Skärmavbild 2023-04-30 kl. 15.14.08.png

Jag har känt på Julas i butik och de känns väl ok men är ju inte direkt billiga så det kanske finns andra som är bättre om man lägger till lite pengar?

Budget är väl runt 15 men inte fast.

----------

Sen tar jag gärna emot tips på smarta lösningar som tex automatiseringar m.m.
Exakt de där gråa hyllorna till vänster har vi haft i källaren i 9 år. De fyller sin funktion.

Exakt de där gråa hyllorna till vänster har vi haft i källaren i 9 år. De fyller sin funktion.
Menar du dom från Jula?

Kolla även Verktygsbodens sortiment👍

Har kollat där och de har jättefina grejer men priserna är rätt höga, +20 om man ska ha något liknande Biltemas storlek.
Sen 1500:- i frakt on top..

I gamla huset hade vi verktygstavlor av hålad masonit som suttit där i 30+ år med en massa saker hängandes och det var inga problem.

Smart, just verktygstavlor är ju rätt kostsamt så det är ju ett bra alternativ. Man kan ju sätta upp plyfa eller liknande också och sätta fast olika hänganordningar för verktygen.

Har kollat där och de har jättefina grejer men priserna är rätt höga, +20 om man ska ha något liknande Biltemas storlek.
Sen 1500:- i frakt on top..

De är dock rejält mycket bättre än Biltemas skulle jag säga. Bor inom gångavstånd från Verktygsboden så hojta till om du vill att jag ska fota eller klämma på nåt de har i butiken.

Jag undrar jag vad skillnaderna är mellan de som exv Jula säljer, verktygsboden säljer och de som exv garainredning säljer vad gäller ingående material.
Om man inte skall köpa Lista eller Sonic så tror jag nog de flesta andra är likvärdiga om man nu inte vill lägga tokmycke!

Vi har Mellbygarage verktygsskåp på väggarna och dem har funkat riktigt bra för det vi använder dem till! Jag kommer även köpa Julas hurts med 7 draglådor och golvskåp och deras förvaringsskåp med två dörrar. Vet att jag inte får världens bästa skåp men för pengarna så får det duga! För vår del så är även Julas golvskåp 460mm djupa vilket är bra då vi inte har jättemycket yta!

Mellbygarage kan ju vara värt att kika på ja, behöver nog ta mig ut och känna på Jula osv också. Allra flest behöver jag tillträde till garaget :)

Köpte en förvaringshylla för drygt 10 år sedan. Ville få bort otympliga saker från golven och något som var stadigt så att inget kunde välta på grund av att hyllplan gav vika.

Man får gott om plats för större, otympligare saker. Ett plus är att hyllplanen är nätade så att det inte samlas damm på dem.

Tillbaka
Topp