• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garantiärende Uret.se

Krokodilen

Basic
2-Faktor
Köpte för några veckor sedan en klocka via uret.se. Upptäcker efter leverans ett problem med kronan. Då modellen ifråga enbart omfattas av urets.se egna garanti ombeds jag att skicka in den för reparation. Så, till min fråga: någon som skickat en klocka till dem tidigare och vet hur lång tid detta kan tänkas ta, vart den skickas etc?

Var själv inne på att försöka få den utbytt mot ett nytt ex då den ju är helt ny och oanvänd, står under öppet köp osv, men de verkar inte så pigga på det. Jag orkar heller inte tjafsa så länge felet blir åtgärdat på något vis.

Köpte för några veckor sedan en klocka via uret.se. Upptäcker efter leverans ett problem med kronan. Då modellen ifråga enbart omfattas av urets.se egna garanti ombeds jag att skicka in den för reparation. Så, till min fråga: någon som skickat en klocka till dem tidigare och vet hur lång tid detta kan tänkas ta, vart den skickas etc?

Var själv inne på att försöka få den utbytt mot ett nytt ex då den ju är helt ny och oanvänd, står under öppet köp osv, men de verkar inte så pigga på det. Jag orkar heller inte tjafsa så länge felet blir åtgärdat på något vis.

Varför omfattas inte klockan av tillverkarens garanti om den nu är ny? Berätta mer om klockan.

Så gott som alla dyrare klockor på Uret.se kommer med stämplade cert och tillverkarens garanti som går att åberopa i hela världen. De billigare klockorna kommer däremot oftast med blanka cert och där står istället Uret.se själva för garantiåtaganden. Det framgår tydligt vilket alternativ det är som gäller på hemsidan.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag hade nog ändå gjort ytterligare försök till att få klockan utbytt istället för vidgjord. Är ju trots allt under öppet köp, självklart inte roligt för dem men är ju trots allt ännu mindre ditt fel att de levererar en trasig klocka till dig. Här borde de ta sitt ansvar och låta dig få en ny klocka anser jag.

Är några veckor mer än två veckor?

Uret.se själva erbjuder 90 dagars öppet köp, utöver den lagstadgade perioden på två veckor. Problemet är snarare att de inte verkar vilja tillämpa detta då klockan har ett fel. Har försökt få dem att helt enkelt byta den mot ett nytt ex men de insisterar på att skicka den på reparation samtidigt som de inte vill tala om vart de skickar den eller hur lång tid detta kan tänkas ta.

Köpte en klocka för något år sedan med repa mitt över 12an på tavlan. Skickade bilder och bad om en ny, och det var inga problem. Hoppades att de kunde skicka en direkt, men de var tvungna att få tillbaka den första först. Så det tog någon vecka extra att få en ny. :(

Uret har ingen skyldighet att erbjuda dig att få produkten bytt mot en ny. Nu har de förklarat att de vill lösa problemet med avhjälpning vilket de har rätt att göra så inte så mycket att orda om.

Uret har ingen skyldighet att erbjuda dig att få produkten bytt mot en ny. Nu har de förklarat att de vill lösa problemet med avhjälpning vilket de har rätt att göra så inte så mycket att orda om.

Det hade ju med största sannolikhet varit samma hantering vid köp direkt från AD. Har svårt att tro att man får en ny klocka på en gång innan de har fått chansen att rätta till problemet. Så håller helt med om att än så länge så är det inga konstigheter.

EDIT: @Krokodilen Har du bett om att få häva köpet helt och i sådana fall när? Innan eller efter du skickade tillbaka den för att de skulle åtgärda felet?

Det hade ju med största sannolikhet varit samma hantering vid köp direkt från AD. Har svårt att tro att man får en ny klocka på en gång innan de har fått chansen att rätta till problemet. Så håller helt med om att än så länge så är det inga konstigheter.

EDIT: @Krokodilen Har du bett om att få häva köpet helt och i sådana fall när? Innan eller efter du skickade tillbaka den för att de skulle åtgärda felet?
Förmodligen, misstänker att DOA-returer är ovanligt i varor av den här prisklassen.

De har absolut inte någon sådan skyldighet, precis som ni säger. Det hindrar ju emellertid inte att man ändå löser det på det sättet. Ska erkänna att jag har dålig koll på hur det brukar hanteras just gällande klockor.

Tillbaka
Topp