TonyM
Basic
Tjena!
Behöver råd/tips hur jag ska gå tillväga med ett garantiärende jag haft hos swatch group.
För ett par veckor sedan köpte jag en smpc som jag plastade av (ej clasp) och använde vid två tillfällen samt ett tillfälle utan plast på clasp för att sedan notera att det keramiska inlägget ej var centrerat samt att bezel inte var centrerad. Besökte AD i trakten där jag bor som påstod att Omega aldrig kommer göra någonting åt detta. Kan tyckas petigt men detta retade mig och jag tog därför kontakt med Swatch group som bad mig skicka bild och efter mailande fram och tillbaka skickades klockan in för kontroll och eventuell reparation.
Efter nio dagar (idag) fick jag en sms avi att klockan var levererad till mitt postombud. Hämtade ut klockan på min lunch och packade upp för att kolla om min anmärkning var åtgärdad. Direkt när jag öppnar paketet noterar jag att inlägget sitter ENORMT fel och att dom har repat klockan på bezel, clasp och boett.
Mailar direkt tillbaka och påpekar att klockan var i nyskick när jag skickade in den med endast en liten hairline på ca 2-3mm på clasp. Får till svar att bilder tas när klockan kommer in och att dom vill att jag skickar tillbaka klockan för bedömning, jag ber då om att få tillgång till dessa bilder men får då inget svar.
Hur går jag tillväga här? Givetvis ska jag skicka tillbaka klockan för att åtgärda bezeln. Hairlines på clasp bryr jag mig inte om speciellt mycket utan det är mer en principsak. Repan på boetten retar mig däremot enormt mycket då klockan är helt ny, går den att åtgärda utan att det syns att dom vart där och borstat/polerat?
Repa/jack i bezel är svårfångad i detta ljus men jag anser att den får dom byta ut.
Bjuder på en bild på det fantastiska inlägget samt en bild på repan.
Behöver råd/tips hur jag ska gå tillväga med ett garantiärende jag haft hos swatch group.
För ett par veckor sedan köpte jag en smpc som jag plastade av (ej clasp) och använde vid två tillfällen samt ett tillfälle utan plast på clasp för att sedan notera att det keramiska inlägget ej var centrerat samt att bezel inte var centrerad. Besökte AD i trakten där jag bor som påstod att Omega aldrig kommer göra någonting åt detta. Kan tyckas petigt men detta retade mig och jag tog därför kontakt med Swatch group som bad mig skicka bild och efter mailande fram och tillbaka skickades klockan in för kontroll och eventuell reparation.
Efter nio dagar (idag) fick jag en sms avi att klockan var levererad till mitt postombud. Hämtade ut klockan på min lunch och packade upp för att kolla om min anmärkning var åtgärdad. Direkt när jag öppnar paketet noterar jag att inlägget sitter ENORMT fel och att dom har repat klockan på bezel, clasp och boett.
Mailar direkt tillbaka och påpekar att klockan var i nyskick när jag skickade in den med endast en liten hairline på ca 2-3mm på clasp. Får till svar att bilder tas när klockan kommer in och att dom vill att jag skickar tillbaka klockan för bedömning, jag ber då om att få tillgång till dessa bilder men får då inget svar.
Hur går jag tillväga här? Givetvis ska jag skicka tillbaka klockan för att åtgärda bezeln. Hairlines på clasp bryr jag mig inte om speciellt mycket utan det är mer en principsak. Repan på boetten retar mig däremot enormt mycket då klockan är helt ny, går den att åtgärda utan att det syns att dom vart där och borstat/polerat?
Repa/jack i bezel är svårfångad i detta ljus men jag anser att den får dom byta ut.
Bjuder på en bild på det fantastiska inlägget samt en bild på repan.