• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Garanti"-krångel med tysk handlare

OBRKV

Cartier
Vet inte om det är nån hjälp, men grannforumet har ett samarbete med Brookfield specialförsäkringar för exklusiva klockor. Det är nog mest för årlig försäkring gissar jag, men det kostar ju inget att fråga? Säg att du såg annonsen på TimeToTalk.

brookfield.png
senaste jag hörde var att parcel pro inte öppet för privatpersoner längre men det var ett tag sedan, kan dra ett mail till damen jag brukar snacka med och kolla, annars är det väldigt billigt tror jag betalade 15 usd för 5k usd försäkring på ett dhl paket som gick med lite urtavlor till HK för någon månad sen

det smidiga är ju att man även kan försäkra inkommande paket med PP, bara att logga in och ange tracking nr på paketet man väntar



Tusen tack för tipsen! Ska kolla in det imorgon :)
 

OBRKV

Cartier
En update: Var nyss och hämtade GMT som ska ha servats av tyska handlarens service center. Skulle ställa in tid och datum och märker att datumet inte hoppar på samma sätt som förut. Förr klickade det om distinkt, nästan exakt vid 00:00. Nu åker den halvt och är inte fullkomligt ändrad förens några timvarv efter 12-slaget. Vet inte om det beror på att jag drar upp klockan manuellt eller om den måste "köras in" i verket direkt efter en service.

Tänkte låta den gå några dagar och försöka lämna in för att mäta gång och amplitud. Någon kanske har någon kommentar om ovanstående?
 

Boris Balkan

Fark you!
En update: Var nyss och hämtade GMT som ska ha servats av tyska handlarens service center. Skulle ställa in tid och datum och märker att datumet inte hoppar på samma sätt som förut. Förr klickade det om distinkt, nästan exakt vid 00:00. Nu åker den halvt och är inte fullkomligt ändrad förens några timvarv efter 12-slaget. Vet inte om det beror på att jag drar upp klockan manuellt eller om den måste "köras in" i verket direkt efter en service.

Tänkte låta den gå några dagar och försöka lämna in för att mäta gång och amplitud. Någon kanske har någon kommentar om ovanstående?

Det är uppenbarligen så att säljaren ljög om klockans skick (och har som en del av affärsidén att göra det?). Vill du verkligen skicka ned din klocka till en samvetslös "urmakare" för åtgärd? Jag hade bitit i det sura äpplet och servat den alt sålt den ärligt deklarerad för ett lägre pris

Som sagt...

Jag tycker att det du beskriver inte låter positivt.
 

JohnDoe

Rolex
Det är verkligen tröttsamt med alla dessa skumma handlare. Vad hände med yrkesstoltheten? Förstår inte hur de orkar lura folk hela dagarna och lämna ett spår av sura kunder efter sig. Nöjda kunder kommer tillbaka. Att begagnade grejer inte är nya brukar de flesta förstå. Är man tydlig med vad man säljer så är det inte ett problem. Att man måste serva en klocka med okänd servicehistorik är normalt. Visserligen skiljer sig affärskulturen åt mellan olika länder men ändå. Verkar tyvärr som du nog måste gå till en riktig AD :(. Tråkigt.
 

OBRKV

Cartier
Som sagt...

Jag tycker att det du beskriver inte låter positivt.

Det är verkligen tröttsamt med alla dessa skumma handlare. Vad hände med yrkesstoltheten? Förstår inte hur de orkar lura folk hela dagarna och lämna ett spår av sura kunder efter sig. Nöjda kunder kommer tillbaka. Att begagnade grejer inte är nya brukar de flesta förstå. Är man tydlig med vad man säljer så är det inte ett problem. Att man måste serva en klocka med okänd servicehistorik är normalt. Visserligen skiljer sig affärskulturen åt mellan olika länder men ändå. Verkar tyvärr som du nog måste gå till en riktig AD :(. Tråkigt.


Ja, nej. Vad ska man säga... Känns ibland som att man måste hitta "sin handlare" när det gäller vintage, lite som ens skräddare. Lär ju inte bli några fler köp från dem iallafall. De var sjukt trevliga när jag väl var på plats, men kass mail-kommunikation och ja...klockan.

Får förmodligen lämna över den till AD vid tillfälle och få den fixad!
 

paradis

Audemars
Tråkig historia, men datum hoppar inte exakt kl.12 på alla Rolex.Tror att datum kan man fixa till lätt. Du får se idag ock i morgon ,hur den går,mm . Kan du säga vad heter handlaren som du köpte klockan av ?
 

OBRKV

Cartier
Tråkig historia, men datum hoppar inte exakt kl.12 på alla Rolex.Tror att datum kan man fixa till lätt. Du får se idag ock i morgon ,hur den går,mm . Kan du säga vad heter handlaren som du köpte klockan av ?

Är väl ingen större mening med att inte outa vid det här laget: Rubin House of Watches i Frankfurt. De hade en del roligt i butiken. En schysst 1680, daydate i vitguld i riktigt bra skick. Nåväl...
 
Topp