• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garderobsbygge

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Gokväll,

Håller som bäst på att bygger en garderob åt frugan. ( en sån man går in i, typ walkin closet) efter ha misslyckats katastrofalt med att övertala henne om att den egentligen skulle göra sig bättre som öl/vin/sprit-kyl tänker jag åtminstone få en inbyggd klocklåda av något slag!

Misstänker att en del av har eller har gått i samma tankar, så upp med bilder på hur man kan bygga!!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Inbyggd klocklåda i all ära.... dock borde du satsa på ett kassaskåp som är lite dolt på nåt smutt sätt....
 

Whedda

Rolex
Problemet med kassaskåp i förhållande till exempelvis bankfack är ju att man står i en rätt jobbig sits ifall man är hemma när man får påhälsning. Är de i bankfacket finns det inget fysiskt man ens kan göra.

Sen vill jag fortfarande applådera initiativet! Riktigt schyst med inbyggd klockbox.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Problemet med kassaskåp i förhållande till exempelvis bankfack är ju att man står i en rätt jobbig sits ifall man är hemma när man får påhälsning. Är de i bankfacket finns det inget fysiskt man ens kan göra.

Sen vill jag fortfarande applådera initiativet! Riktigt schyst med inbyggd klockbox.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tänkt på det där med bankfack - hur ofta kilar du dit för byte?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tänker att en inbyggd box med lönnfack vore grymt! Ska fundera lite på konstruktionen.

Återigen, kom gärna med idéer och synpunkter!
 

Whedda

Rolex
Tänkt på det där med bankfack - hur ofta kilar du dit för byte?

Har alla "billiga" hemma och bär de övriga några dagar i taget. Bor på promenadavstånd från banken och ett byte går på 5-10min.

Gillar idén med dolt fack men min ev. oro ligger i att det egentligen bara skyddar om man inte är hemma när man får påhälsning. Ett bankfack kan man inte öppna på beställning. Sen har jag iof inte klockor värda att kidnappa någon för men ändå.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

David

Bödeln
chronos-watch-safe-05.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Problemet med kassaskåp i förhållande till exempelvis bankfack är ju att man står i en rätt jobbig sits ifall man är hemma när man får påhälsning. Är de i bankfacket finns det inget fysiskt man ens kan göra.

Sen vill jag fortfarande applådera initiativet! Riktigt schyst med inbyggd klockbox.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nu tror jag kanske att det tittats lite väl mycket på film.
1. Hur många rånar folk på detta vis?
2. Jag tror att man måste ha väldigt speciella klockor till ett högt värde, typ beställningsjobb, för att dra till sig den typen av rånare.
3. Tror dessa gossar föredrar en transport eller bank då utdelningen garanterat är större än hos en random klocksamlare, dessutom rubriseras rån i någons hem som grovt rån precis som en bank, så det liksom inte värt risken.
4. Vem öppnar dörren för okända människor om man inte väntar besök, speciellt om man tror sig vara ett potentiellt offer?
5. Om nu rånarna vet att man har klockor och det är däför dom är där så kan dom väl bruka våld på precis samma sätt för att få en att hämta klockorna i facket.
6. Hur många rån i hemmet sker det överhuvudtaget i Sverige på ett år, jo 896st 2012, och då gäller det alla rån inomhus inte enbart hemma.
7. Risken är betydligt större att du blir rånad på väg hem från banken.
8. Om man nu är så nojig kanske man helt enkelt valt fel hobby.

Summan av kardemumman, slappna av.
 

Whedda

Rolex
Nu tror jag kanske att det tittats lite väl mycket på film.
1. Hur många rånar folk på detta vis?
2. Jag tror att man måste ha väldigt speciella klockor till ett högt värde, typ beställningsjobb, för att dra till sig den typen av rånare.
3. Tror dessa gossar föredrar en transport eller bank då utdelningen garanterat är större än hos en random klocksamlare, dessutom rubriseras rån i någons hem som grovt rån precis som en bank, så det liksom inte värt risken.
4. Vem öppnar dörren för okända människor om man inte väntar besök, speciellt om man tror sig vara ett potentiellt offer?
5. Om nu rånarna vet att man har klockor och det är däför dom är där så kan dom väl bruka våld på precis samma sätt för att få en att hämta klockorna i facket.
6. Hur många rån i hemmet sker det överhuvudtaget i Sverige på ett år, jo 896st 2012, och då gäller det alla rån inomhus inte enbart hemma.
7. Risken är betydligt större att du blir rånad på väg hem från banken.
8. Om man nu är så nojig kanske man helt enkelt valt fel hobby.

Summan av kardemumman, slappna av.

Tror inte heller att det är någon större risk att man blir det men vad jag menar är bara att man själv och klockorna är bättre skyddade vid inbrott i hemmet om de ligger i bankfacket. Samma sak gäller på semestern, vid brand eller andra oförutsägbara händelser.

Beroende på hur och var man bor såklart är det ändå i min mening betydligt lättare att göra inbrott i en villa/lägenhet och bryta upp/ta med ett värdeskåp än att komma åt klockorna på banken.

Håller dock med om att man inte skall leva livet med oro i bröstet. Det är trots allt bara klockor.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Whedda

Rolex
Nu tror jag kanske att det tittats lite väl mycket på film.
1. Hur många rånar folk på detta vis?
2. Jag tror att man måste ha väldigt speciella klockor till ett högt värde, typ beställningsjobb, för att dra till sig den typen av rånare.
3. Tror dessa gossar föredrar en transport eller bank då utdelningen garanterat är större än hos en random klocksamlare, dessutom rubriseras rån i någons hem som grovt rån precis som en bank, så det liksom inte värt risken.
4. Vem öppnar dörren för okända människor om man inte väntar besök, speciellt om man tror sig vara ett potentiellt offer?
5. Om nu rånarna vet att man har klockor och det är däför dom är där så kan dom väl bruka våld på precis samma sätt för att få en att hämta klockorna i facket.
6. Hur många rån i hemmet sker det överhuvudtaget i Sverige på ett år, jo 896st 2012, och då gäller det alla rån inomhus inte enbart hemma.
7. Risken är betydligt större att du blir rånad på väg hem från banken.
8. Om man nu är så nojig kanske man helt enkelt valt fel hobby.

Summan av kardemumman, slappna av.

Vi skall samtidigt inte glömma att det var inte så många år sedan en av de större "samlarna" på TTT fick påhälsning och blev av med merparten av sina klockor till ett sexsiffrigt belopp. Känner inte till fallet noggrannare men skall tydligen grundats i att klockor och personuppgifter exponerats på forumet.

Maximal otur men jag tror inte att en klapp på axeln och ett "slappna av" är så tröstande i det läget.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp