• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hej på er!

Då aktivitetsklocka inte var för mig så ligger min Garmin Fenix 7S Pro Sapphire Solar ute på annons på KS.

Någon som är intresserad så släng iväg ett meddelande.

Allt gott!

Bilagor

• IMG_0282.jpeg
    IMG_0282.jpeg
    460.5 KB · Visningar: 9
Har en Fenix 6 på väg, någon som kan rekommendera lite band till den? (22mm) 🙂

Har en Fenix 6 på väg, någon som kan rekommendera lite band till den? (22mm) 🙂
Kan verkligen rekommendera nylonband. Har själv flera av denna variant

Första Fenix, innan haft en instinct 2. Trodde dessa Fenix i 46mm var enorma men var ju ingen större fara. Blir nog en bra träningskompis 🙂
IMG_3812.jpeg

Tack för smidig affär @CeDDan 🙂

Edit: trodde också stiften var fasta men icke, blev testa ett annat gummi jag hade hemma. Får dock ev skära upp det för att få ut stiften igen (tajt fit, tur det finns klick 😅) men men…
IMG_3813.jpeg

Senast ändrad:
Första Fenix, innan haft en instinct 2. Trodde dessa Fenix i 46mm var enorma men var ju ingen större fara. Blir nog en bra träningskompis 🙂
IMG_3812.jpeg

Tack för smidig affär @CeDDan 🙂

Edit: trodde också stiften var fasta men icke, blev testa ett annat gummi jag hade hemma. Får dock ev skära upp det för att få ut stiften igen (tajt fit, tur det finns klick 😅) men men…
IMG_3813.jpeg
Allt är ju relativt, tycker den sitter bra på dig.
När landar de andra G-Shocksen då? 🙃

Nån som tröttnat på sin Amoled Instinct 3 50 mm tactical? Har en tactical 3 50 mm solar som legat i lådan .. inköpt av min kompis 2025 3 e november..nyskick kvitto kartong osv finns..

Tänkte dela med mig av ett problem jag haft med Fenix 7 solar sapphire och hur man kan lösa det.

Jag har länge stört mig på att kompassen visat fel och fastnar i vissa lägen. Detta är mest störande när man navigerar via kartor som jag gör en del.

Efter testat och nollställa klockan, uppdatera software samt kalibrerat om kompassen funkade det ändå inte.

Hade nästan gett upp när jag kom på att testa att byta ut bandstiften och efter det funkar den helt felfritt.

Tydligen är original bandstiften gjorda i ett material som kan magnitiseras vilket aldrig är bra för kompasser.

Bara ett tips om någon annan har liknande problem 🙂

Tänkte dela med mig av ett problem jag haft med Fenix 7 solar sapphire och hur man kan lösa det.

Jag har länge stört mig på att kompassen visat fel och fastnar i vissa lägen. Detta är mest störande när man navigerar via kartor som jag gör en del.

Efter testat och nollställa klockan, uppdatera software samt kalibrerat om kompassen funkade det ändå inte.

Hade nästan gett upp när jag kom på att testa att byta ut bandstiften och efter det funkar den helt felfritt.

Tydligen är original bandstiften gjorda i ett material som kan magnitiseras vilket aldrig är bra för kompasser.

Bra tips! Tack!

Du behöver titanpinnar.

IMG_3840.jpeg
IMG_3839.jpeg

Lite mer än en vecka in tänker jag såhär:

+
Den är lätt och bekväm. Använts alla dagar på jobbet och nattetid samt vid träning.
Safirglas. Känns tryggt.
Känns inte så smartwatch kontra ex Apple Watch.

-
Inte helt förtjust i stålringen. Kunde fått va mattare eller ännu hellre bara i samma material som övriga klockan.

IMG_3840.jpeg
IMG_3839.jpeg

+
Den är lätt och bekväm. Använts alla dagar på jobbet och nattetid samt vid träning.
Safirglas. Känns tryggt.

-
Inte helt förtjust i stålringen. Kunde fått va mattare eller ännu hellre bara i samma material som övriga klockan.
Vet inte om denna stålring är mattare men den är iallafall nättare så man tänker inte lika mycket på den tror jag.

1000016479.jpg

IMG_3840.jpeg
IMG_3839.jpeg

+
Safirglas. Känns tryggt.

-
Bara uppgradera till Fenix 8 då. 🙂

Nja denna duger gott, hade den inte haft safir hade jag nog nöjt mig med min Coros (tycker träningsklockors glas repas så lätt...). Inget fel på klockan men föredrar lägga pengar på ”vanliga” klockor 🙂
Jag bytte min Fenix 6S Pro mot en Epix Pro 51mm safir med 1800:- i mellanskillnad. Epix är ett grymt lyft. Jag har stängt av alla notiser från mobilen dock för jag pallar inte smartwatches. Fick nog efter Apple Watch Ultra 3 som fakking plingade och vibrerade hela jävla tiden.

Tillbaka
Topp