Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Idag släpptes IOS 26.3 som skulle ha ”messages forwarding” . En funktion jag allafall tror skulle göra oss med Garmin glada men jag fick inte funktionen. Någon annan som fått den ?
![]()
Du hittar tavlorna i ConnectIQ appen.Hallå alla i garmintråden!
Någon som har koll på ifall det nånsin kommer nya garmin-watch faces till klockan eller om det bara är att ladda ner från appen som gäller?
Har nämligen en Fenix 8 men har insett att jag gillar de tidigare urtavlorna mer från modeller så som Fenix 7x PRO osv. Om inte annat så är jag öppen för tips om trevliga urtavlor att ladda ner
Allt gott
Jag kör en tavla som heter Segment34 MkII. Den är dessutom gratis. Tycker det är märkligt att man köper en av dom dyraste klockorna som Garmin har och så finns det en urtavla förinstallerad i den och dom flesta andra ”OEM” tavlorna får man betala för. Visst, 70 spänn för en tavla när klockan kostar 9k kanske inte är hela världen, men i tidigare Garmins jag haft har det åtminstone funnit fler alternativ från start, även om Epixen förvisso var begagnad så det kanske va föregående ägare som hade laddat ner.Hallå alla i garmintråden!
Någon som har koll på ifall det nånsin kommer nya garmin-watch faces till klockan eller om det bara är att ladda ner från appen som gäller?
Har nämligen en Fenix 8 men har insett att jag gillar de tidigare urtavlorna mer från modeller så som Fenix 7x PRO osv. Om inte annat så är jag öppen för tips om trevliga urtavlor att ladda ner
Allt gott
Håller helt med! Inte hela världen men hade ändå förväntat mig lite mer.Jag kör en tavla som heter Segment34 MkII. Den är dessutom gratis. Tycker det är märkligt att man köper en av dom dyraste klockorna som Garmin har och så finns det en urtavla förinstallerad i den och dom flesta andra ”OEM” tavlorna får man betala för. Visst, 70 spänn för en tavla när klockan kostar 9k kanske inte är hela världen, men i tidigare Garmins jag haft har det åtminstone funnit fler alternativ från start, även om Epixen förvisso var begagnad så det kanske va föregående ägare som hade laddat ner.
![]()
Känner du till att vilopuls och maxpuls är personligt? Ett stort hjärta pumpar ut mer blod än ett mindre, så där behövs färre slag för att syresätta kroppen. Ett mindre behöver fler slag. Båda kan vara lika friska, resultera i samma kondition. Men för den ena är vilopulsen 40 och för den andra 60. Att jämföra med andra personer är poänglöst. Det är ditt eget hjärtas trend och beteende som är viktigt att förstå.För några år sedan under ett väldigt svagt ögonblick fick jag för mej att jag borde ha en Garmin med GPS så att jag kunde mäta/kolla varvtider när jag är på crossbanan och det fungerar över förväntan, men det visade sig också att den mätte pulsen och den skrämde mej...inget jag ville veta så här på ålderns höst, så klockan har blivit liggandes
![]()
ja fast den högvarviga kanske inte håller lika många varv eftersom den slits mer. ju mer man tränar ju starkare blir hjärtat och pulsen sänks och då behöver den inte slå lika ofta för att pumpa ut blodet. hjärtat är som en muskel, tror inte storleken spelar roll denna gångKänner du till att vilopuls och maxpuls är personligt? Ett stort hjärta pumpar ut mer blod än ett mindre, så där behövs färre slag för att syresätta kroppen. Ett mindre behöver fler slag. Båda kan vara lika friska, resultera i samma kondition. Men för den ena är vilopulsen 40 och för den andra 60. Att jämföra med andra personer är poänglöst. Det är ditt eget hjärtas trend och beteende som är viktigt att förstå.
Analogin är bilmotorer. En högvarvig tvålitersmotor kan göra varvet på Nürburgring på samma tid som en lågvarvigare fyralitersmotor. Det finns inte nödvändigtvis något ”bra” eller ”dåligt” i sammanhanget, bara olika.
Välj en annan metafor då. Poängen gick förhoppningsvis fram. Det viktiga är att förhålla sig till sitt eget hjärta och att jämförelser med andra allt som oftast är poänglöst. Det är ju synd om man blir skrämd av att någon säger att man har ”för hög vilopuls” om sanningen är att den är normal för individen. Eller om man bara rakt av har accepterat Garmins standardförslag på åldersbaserad maxpuls och därför tror att man har ”för hög” puls. Kan vara tvärt om också. Verkar vara otroligt många som inte har en aning om det här och därför använder informationen om puls från sin träningsklocka på fel sätt.ja fast den högvarviga kanske inte håller lika många varv eftersom den slits mer. ju mer man tränar ju starkare blir hjärtat och pulsen sänks och då behöver den inte slå lika ofta för att pumpa ut blodet. hjärtat är som en muskel, tror inte storleken spelar roll denna gång![]()
Är det en sån där sladd med fjädrande stift i? Har du ”motionerat” dem?Marknadens sämsta laddport.
![]()
Funkar bra med Garmins egen laddkabel tycker jag. Har också den vinklade kontakt på din bild och den sitter inte bra alls. Som du säger tur att man behöver bara använda den en gång i månaden.Jag har två olika laddare. Båda två ploppar ur vid minsta rörelse. Det har varit lika kass på alla Garmin-klockor jag haft. Mina barn kör Xiaomi Mi band för några hundra och där har kontakten magnet vilket gör att du kan lyfta kabeln och klockan hänger kvar. Otroligt dåligt av Garmin med så dyra klockor.
Som tur är gäller detta en gång i månaden, annars hade jag blivit tokig
![]()
![]()
![]()