Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej!De flesta modeller kan inte laddas upp. Utan bara minska hastigheten där batteriet räcker längre.
Kanske en lite snurrig förklaring. Men. Hoppas du förstår.
Det går bra att ha klockan på armen. Men den behöver solljus
Den laddas när du bär den men eftersom den är en smart Watch så drar den mer batteri än vanliga digitala klockor. Solladdning gör att batteriet dräneras långsammare. Jag har en Instinct 2X Solar och jag har kunnat ladda den fullt genom att lägga i solljuset ett par dagar men så fort jag använder den så minskar batteriet snabbare än den laddas.Hej!
Är det någon här som har erfarenhet med solar (laddas av solljus) i jämförelse med andra märken, till exempel Casio, citizen mm. Behöver man lägga fram den i ljuset för att laddas, eller går det bra att bara ha den på armen utomhus?
Tack på förhand!
Tack för förklaringen. Jag har Fenix 6X pro och har funderat mycket om jag skulle göra en uppgradering eller inte. Tyckte inte att Garmin själva hade en så bra förklaring. Tusen tack! Uppskattar hjälpen.Den laddas när du bär den men eftersom den är en smart Watch så drar den mer batteri än vanliga digitala klockor. Solladdning gör att batteriet dräneras långsammare. Jag har en Instinct 2X Solar och jag har kunnat ladda den fullt genom att lägga i solljuset ett par dagar men så fort jag använder den så minskar batteriet snabbare än den laddas.
”offentliggjordes” 1 aprilGarmin köper strava
![]()
Garmin Acquires Strava: IPO Cancelled as $2.1Bn Deal Confirmed
Garmin has acquired Strava in a $2.1Bn cash and equity deal, ending the platform's IPO. Both subscriptions will merge into a single Garmin Connect+ annual fee, with Runna continuing to operate independently. What this means for Garmin owners and competing platforms will become clear over the...the5krunner.com
Det är ett enormt lyft med amoled. Du kommer inte att längta tillbaka.Blev erbjuden att byta ut min MARQ Adventurer gen1 mot en gen2. Dock tveksam till om jag vill detta.
Dels tycker jag AMOLED displayerna ser rätt tacky och plastiga ut jämfört MIP. Sedan så har jag fortfarande inte sett något digitalt watch-face som ser bra ut och som funkar på denna modell (något som skulle kunna lösas med att jag laddar ner deras SDK och bygger ett själv men det är såklart lite pyssel).
Någon som använt båda generationerna (eller Fenix6/Fenix7) och som kan tipsa om andra fördelar med gen2?
//j
Har massa AMOLED produkter, bland annat några klockor, håller inte direkt med om det.Det är ett enormt lyft med amoled. Du kommer inte att längta tillbaka.![]()
Har massa AMOLED produkter, bland annat några klockor, håller inte direkt med om det.
//j
Amoled är WOW i början men jag gick också tillbaka till MIP.Samma här. Tycker Amoled gör att de Ser billigare ut. Med mip ser den ut som riktig klocka och att den alltid är på är det viktigaste.
Då är det väl ingen idé att byta? För mig är dom två största förbättringarna senaste åren amoled och HR-sensorn som kom med fenix 8/epix gen 2 pro.Har massa AMOLED produkter, bland annat några klockor, håller inte direkt med om det.
//j
Själva tanken med Instinct är väl att den ska kännas som en riktig Toolwatch genom att vara taktisk, enkel och robust. Då tycker jag det klingar lite fel med Amoled. Skulle överväga en Fenix isåfall.Vilken skulle ni rekommendera mellan Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm och Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black?
Något speciellt man ska tänka på eller begrunda före köp?
![]()
Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm träningsklocka Svart | INTERSPORT
Gör dig redo för de tuffaste äventyren med Instinct 3 AMOLED 45mm – en multisportklocka från Garmin utformad för att ge dig fullt stöd vid alla typer av akt | BLACKwww.intersport.se
![]()
Träningsklocka Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black
Garmin Instinct® 3 Solar Tactical Edition 45 mm – Robust GPS-smartklocka för extrema förhållanden Garmin Instinct® 3 Solar Tactical Edition 45 mm är en kompakt och militärklassad GPS-smartklocka som kombinerar solenergiladdning, taktiska specialfunktioner och smarta vardagslösningar. Den är byggd...www.bikester.se
Det beror på vad du prioriterar. Vill du ha mer batteritid så ska du välja MIP. Men du vill ha roligare skärm så ska du välja Amoled. MIP är rätt trist att titta på och har färre roliga tavlor. Själv har jag en Instinct 2X Tactical med MIP och en Instinct 3 50mm med Amoled och jag gillar Amoled mer.Vilken skulle ni rekommendera mellan Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm och Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black?
Något speciellt man ska tänka på eller begrunda före köp?
![]()
Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm träningsklocka Svart | INTERSPORT
Gör dig redo för de tuffaste äventyren med Instinct 3 AMOLED 45mm – en multisportklocka från Garmin utformad för att ge dig fullt stöd vid alla typer av akt | BLACKwww.intersport.se
![]()
Träningsklocka Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black
Garmin Instinct® 3 Solar Tactical Edition 45 mm – Robust GPS-smartklocka för extrema förhållanden Garmin Instinct® 3 Solar Tactical Edition 45 mm är en kompakt och militärklassad GPS-smartklocka som kombinerar solenergiladdning, taktiska specialfunktioner och smarta vardagslösningar. Den är byggd...www.bikester.se
Det beror på vad du prioriterar. Vill du ha mer batteritid så ska du välja MIP. Men du vill ha roligare skärm så ska du välja Amoled. MIP är rätt trist att titta på och har färre roliga tavlor. Själv har jag en Instinct 2X Tactical med MIP och en Instinct 3 50mm med Amoled och jag gillar Amoled mer.![]()
![]()
MIP (memory in pixel) är en typ av LCD-skärm som drar mindre ström och är alltid på. Instinct har monokrom MIP.Tack, men vad är MIP?
De hittade en gen1 med MIP skärm som utbytesenhet så jag kör vidare på det.Blev erbjuden att byta ut min MARQ Adventurer gen1 mot en gen2. Dock tveksam till om jag vill detta.
...
Det beror på vad du prioriterar. Vill du ha mer batteritid så ska du välja MIP. Men du vill ha roligare skärm så ska du välja Amoled. MIP är rätt trist att titta på och har färre roliga tavlor. Själv har jag en Instinct 2X Tactical med MIP och en Instinct 3 50mm med Amoled och jag gillar Amoled mer.![]()
![]()