• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

De flesta modeller kan inte laddas upp. Utan bara minska hastigheten där batteriet räcker längre.

Kanske en lite snurrig förklaring. Men. Hoppas du förstår.

Det går bra att ha klockan på armen. Men den behöver solljus

De flesta modeller kan inte laddas upp. Utan bara minska hastigheten där batteriet räcker längre.

Kanske en lite snurrig förklaring. Men. Hoppas du förstår.

Det går bra att ha klockan på armen. Men den behöver solljus
Hej!
Jag förstår vad du menar. Jag hade fått det om bakfoten. Tack för svar!

IMG_2035.jpeg

Hej!
Är det någon här som har erfarenhet med solar (laddas av solljus) i jämförelse med andra märken, till exempel Casio, citizen mm. Behöver man lägga fram den i ljuset för att laddas, eller går det bra att bara ha den på armen utomhus?
Tack på förhand!
Den laddas när du bär den men eftersom den är en smart Watch så drar den mer batteri än vanliga digitala klockor. Solladdning gör att batteriet dräneras långsammare. Jag har en Instinct 2X Solar och jag har kunnat ladda den fullt genom att lägga i solljuset ett par dagar men så fort jag använder den så minskar batteriet snabbare än den laddas.

Den laddas när du bär den men eftersom den är en smart Watch så drar den mer batteri än vanliga digitala klockor. Solladdning gör att batteriet dräneras långsammare. Jag har en Instinct 2X Solar och jag har kunnat ladda den fullt genom att lägga i solljuset ett par dagar men så fort jag använder den så minskar batteriet snabbare än den laddas.
Tack för förklaringen. Jag har Fenix 6X pro och har funderat mycket om jag skulle göra en uppgradering eller inte. Tyckte inte att Garmin själva hade en så bra förklaring. Tusen tack! Uppskattar hjälpen.
Trevlig helg!

• Like
Reactions: L&W
Blev erbjuden att byta ut min MARQ Adventurer gen1 mot en gen2. Dock tveksam till om jag vill detta.

Dels tycker jag AMOLED displayerna ser rätt tacky och plastiga ut jämfört MIP. Sedan så har jag fortfarande inte sett något digitalt watch-face som ser bra ut och som funkar på denna modell (något som skulle kunna lösas med att jag laddar ner deras SDK och bygger ett själv men det är såklart lite pyssel).

Någon som använt båda generationerna (eller Fenix6/Fenix7) och som kan tipsa om andra fördelar med gen2?

//j

Senast ändrad:
Blev erbjuden att byta ut min MARQ Adventurer gen1 mot en gen2. Dock tveksam till om jag vill detta.

Dels tycker jag AMOLED displayerna ser rätt tacky och plastiga ut jämfört MIP. Sedan så har jag fortfarande inte sett något digitalt watch-face som ser bra ut och som funkar på denna modell (något som skulle kunna lösas med att jag laddar ner deras SDK och bygger ett själv men det är såklart lite pyssel).

Någon som använt båda generationerna (eller Fenix6/Fenix7) och som kan tipsa om andra fördelar med gen2?

//j
Det är ett enormt lyft med amoled. Du kommer inte att längta tillbaka. 😄

Själv tycker jag Amoled är roligare och snyggare än MIP. MIP passar Instinct bättre tycker jag.

Senast ändrad:
Vilken skulle ni rekommendera mellan Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm och Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black?
Något speciellt man ska tänka på eller begrunda före köp?

Vilken skulle ni rekommendera mellan Garmin Instinct 3 AMOLED 45mm och Garmin Instinct 3 Tactical Edition Solar 45mm Black?

Själva tanken med Instinct är väl att den ska kännas som en riktig Toolwatch genom att vara taktisk, enkel och robust. Då tycker jag det klingar lite fel med Amoled. Skulle överväga en Fenix isåfall.

Senast ändrad:

Det beror på vad du prioriterar. Vill du ha mer batteritid så ska du välja MIP. Men du vill ha roligare skärm så ska du välja Amoled. MIP är rätt trist att titta på och har färre roliga tavlor. Själv har jag en Instinct 2X Tactical med MIP och en Instinct 3 50mm med Amoled och jag gillar Amoled mer.
IMG_1833.jpeg
IMG_2056.jpeg

Senast ändrad:
Det beror på vad du prioriterar. Vill du ha mer batteritid så ska du välja MIP. Men du vill ha roligare skärm så ska du välja Amoled. MIP är rätt trist att titta på och har färre roliga tavlor. Själv har jag en Instinct 2X Tactical med MIP och en Instinct 3 50mm med Amoled och jag gillar Amoled mer.
IMG_1833.jpeg
IMG_2056.jpeg

Tack, men vad är MIP?

IMG_1833.jpeg
IMG_2056.jpeg

Tack igen, blir en Amoled, skillnaden på skärmarna är som natt och dag! :)

• Like
Reactions: L&W
Tillbaka
Topp