• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Kör du med pulsand eller bara klockan?
Kör alltid pulsband (+klocka oftast) vid HIIT- och löpträning. Framförallt vid HIIT är min upplevelse att klockan ibland ”inte hänger med direkt”.
Tycker även att den mäter fel ibland beroende på hur man har greppat ett redskap alternativt har armen/handen i olika vinklar.

Diggar mitt HRM-pro plus! Sitter som ett smäck runt kroppen och aldrig haft problem att det glider ner. Sen får man ut lite mer statistik också vid löpningen😊

• KS Like
Reactions: L&W
OWG
IMG_2751.jpeg

Blev en begagnad Garmin Fenix 7X Sapphire Solar med orginal metall band 👌 super bra skick verkligen, så jag är nöjd! Nu gäller de å hitta en bra watchface 😋

1000007092.jpg
1000007093.jpg
1000007094.jpg

Efter en grundlig tvätt med såpa och tandborste, samt korrigering av bandet så sitter den som en smäck!

1000007097.jpg
1000007098.jpg
1000007099.jpg
1000007100.jpg

Grattis 🎉
Snygg klocka. Snyggt band. Snyggt watch face 👍
Älskar bandet verkligen, lite därför jag köpte just denna, samt att klockan såg ut att vara i bra skick, vilket den var för att vara ett år gammal. Känns robust å coolt med touch (föredrar dock knappar, men kul omväxling). Tänkte om ja skulle sikta på en Fenix 8 men 7an hade bättre batteritid, vilket är en no-brainer för mig 🫣

Älskar bandet verkligen, lite därför jag köpte just denna, samt att klockan såg ut att vara i bra skick, vilket den var för att vara ett år gammal. Känns robust å coolt med touch (föredrar dock knappar, men kul omväxling). Tänkte om ja skulle sikta på en Fenix 8 men 7an hade bättre batteritid, vilket är en no-brainer för mig 🫣
Jag hade de där bandet en kort period men mitt armhår fastnade i mellanrummen 😁

Har en Garmin 45s som jag köpte begagnat för ett tag sedan. Den har mest legat i avstängd lådan och plockats fram för sporadiska löppass och när andan faller på. Batteriet har alltid varit på samma nivå som när jag stängde av den, trots att det kunde gå veckor mellan användningarna.

På senare tid är den dock nästan alltid urladdad. Gissar att batteriet är för trött och gammalt, men går det ens att byta detta själv eller till rimlig kostnad? Känns onödigt att skrota klockan då den utöver batteriet funkar bra, samtidigt kostade den typ 500 spänn så det känns onödigt att fixa batteriet om det kostar lika mycket som en butiksny..
någon som har koll? Garantiärende är uteslutet pga åldern om inte Garmin har någon specialgaranti för sina klockor.

Om någon som hänger i den här tråden råkar ha en 22mm svart länk som ni kan tänka er att skiljas från så får ni gärna höra av er.

Tillbaka
Topp