• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GasGasBones strap

Sond

Patek
leben annonserar ett band i min smak. Jag skulle vilja ha ett enkelt och robust band till min seamaster som är enkelt att ta på och av. Lite trött på Nato. Då kan ju detta band vara av intresse. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår skillnaden mellan de olika banden. Antagligen är jag trög men det kanske kan ursäkta en del..?

Vilket band ska man beställa till SMP..? Och finns det något sätt att se de olika färgerna..?

http://www.gasgasbones.com/watch-straps.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det som oftast skiljer är tjocklek, placering av spännet, hur änden är formad och hur sömmarna sitter.
Jag har ett SPV-1 (på mig just nu), vilket jag är väldigt nöjd med. Du kan ju beställa vilket som helst till en SMP. Ta det du tycker ser snyggast ut på bilderna helt enkelt.

Zero Zero ser även väldigt bra ut. Det är det bandet som har gör åt Bremont (och som är mycket dyrare på deras hemsida).
Glöm inte att det är några veckors leveranstid. Jag beställde ett för 2,5 veckor sedan och det har inte kommit ännu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det nya kom idag, så här får du lite bilder.
DSC_0344_zpsb63503a7.jpg

DSC_0345_zps365f1244.jpg

DSC_0349_zps08997cd5.jpg

DSC_0354_zpsf5d6b976.jpg

DSC_0361_zpsae880552.jpg

DSC_0362_zps152514fa.jpg


Du ser skillnaderna mellan de två olika modellerna på bredden och på var spännet är placerat. Det gamla är även vikt i änden, vilket det nya inte är.
 

snajgel

Panerai
Yonsson, vilket tycker du är skönast?

Har gått och funderat på att köpa ett till sumon, lutar åt brv3 men tilltalas av bredden på zero zero.
Jobbigt med alla dessa val... :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yonsson, vilket tycker du är skönast?
Har gått och funderat på att köpa ett till sumon, lutar åt brv3 men tilltalas av bredden på zero zero.
Jobbigt med alla dessa val... :)

Jag tror båda skulle sitta bra.
Det jag har på sumon är ett SPV1 och det som sitter på tunan är ett BRV2.
BRV2 känns mycket bredare, men det är i 22mm istället för 20mm, vilket säkert bidrar.

Både Zero Zero och BRV3 ser ut att få klockan att sitta lite högre än mitt SPV1. Det beror ju lite på vad man är ute efter, men jag gillar när sumon sitter nära handleden eftersom klockan är så kupad undertill.
 
Topp