• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gasgasbones straps

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som testat?

Det har länge varit svårt att beställa ett eftersom ägaren Carl varit upptagen med att tillverka straps till Bremont (vilka säljs nu på deras hemsida för £65), men nu verkar han ta lite beställningar igen.
Jag beställde ett helsvart till min mm300. Eftersom väntan är fienden, undrar jag om någon annan testat..?

Lite info för er som missat gasgasbones
http://www.hodinkee.com/blog/2010/12/30 ... traps.html

X-33FQBN.jpg

416901d1302032234-help-me-pick-zulu-color-thing-ssbalihaigasgasbonesnylonve.jpg

7a38wrist1.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, hemsidan är ganska virrig och det senaste halvåret/året har alla produkter varit antingen utsålda eller "ännu ej i produktion", så när jag såg att det gick att beställa, så högg jag direkt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då var det out of stock igen. Det gäller att vara på hugget! :mrgreen:

Detta är en nice kombo:
ggb-br9.jpg


Här är typen jag beställt: SPV1
DSC01871.jpg

DSC01877.jpg

IMG_7557.jpg
 

carlanton

Audemars
Exakt vad jag har letat efter, tråkigt att det hann ta slut nu. Ställer mig på kö för att köpa ditt om du ledsnar eller inte gillar det!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Uppfattat. Jag har alltid undrat varför de har högre begagnatpris än nypris, men med tanke på att det tog ett helt år att få till en beställning, så förstår jag varför. :D

De finns att beställa på Bremonts hemsida i ett lite annat utförande än det jag beställde.
http://www.bremont.com/boutique/straps/ ... anvas.html (£65)

Edit: Det fina med att beställa direkt från GasgasBones är ju dock (förutom priset), att de är individuellt tillverkade utifrån klockans storlek (lug to lug) och min handledsstorlek.

1615137_o.gif
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha! Jag bara måste meddela att jag mailade för att fråga om jag tagit rätt mått när jag gjorde beställningen och fick som svar att jag gjort rätt, men att han undrade hur 17 jag lyckades göra en beställning eftersom han trodde han tagit bort den möjligheten just nu. Han gör dock strapet som planerat. :mrgreen:
 

Bebitz

Cartier
Ni som har beställt, har ni fått en orderbekräftelse direkt? Jag beställde i förrgår och betalade med paypal, men har ännu inte fått någon orderbekräftelse av GGB.

Edit: Nevermind :) såg det i skräpposten haha.
 
Topp