• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gassan Schiphol - farväl taxfree!

Tänkte åka dit och prova lyckan i december om de skulle råka ha en exp 2 inne. Vid lokala AD:n vet de inte ens tillgängligheten, för några månader sedan pratade de om 1.5 år.
Allt finns ju att få tag på.

Explorer 2 kostar ju så vitt jag vet inte ens över list på begmarknaden. Bara att köpa. :)

Blev också förvånad först, men det kan eventuellt komma något gott ur det hela, då Gassan inte kör kösystem på klockor, och därmed kanske det finns fler rolika klockor i skyltfönstren. Det som får mig att tvivla på detta är att det fortfarande kommer vara en lönsam deal för många att köpa t.ex. en sub på Schiphol för att direkt sälja vidare, så de roliga klockorna kanske snipe:as upp i alla fall. Den som lever får se. Jag kan återkomma med en rapport tisdag nästa vecka!

Blev också förvånad först, men det kan eventuellt komma något gott ur det hela, då Gassan inte kör kösystem på klockor, och därmed kanske det finns fler rolika klockor i skyltfönstren. Det som får mig att tvivla på detta är att det fortfarande kommer vara en lönsam deal för många att köpa t.ex. en sub på Schiphol för att direkt sälja vidare, så de roliga klockorna kanske snipe:as upp i alla fall. Den som lever får se. Jag kan återkomma med en rapport tisdag nästa vecka!
De roliga klockorna.. ;)

Som någon nämde så gällde dealen alla klockor inte bara Rolex. (Köpte min Speedmaster till bra pris där t.ex.)
Jag är också väldigt nyfiken på om det gavs någon förklaring/motivering till varför det ändras?
Ping @MissDatejust

Det är väl för att stålisarna ska säljas för samma pris överallt antar jag. Så sent som i januari gick det att köpa TT-rolex och pruta på "tax free-priset" som de annonserade i montern. Vissa modeller kommer säkert säljas för samma pris till kund även efter denna ändring. Men de få sportstål de fått in kommer säljas till list till skillnad från innan. Ser inte alls problemet, det är inte speciellt många som "drabbas" av prishöjningen. Förhållandevis få resenärer kunde köpa populära modeller till rabatterade priser innan också, nu är den siffran noll istället. Lycksökarna får leta på annat håll...

Tillbaka
Topp