• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ge mig er syn på prioritering av två klockor...

040zxcvbnm

Breitling
...i förhållande till hur mycket armtid de bör ha. Med andra ord vilken gillar ni mest? :)

- Rolex Seadweller, 16600, Alias SD
- Rolex Seadweller Deepsea, Alias DSSD

Jag är kluven. Båda klockor är fantastiska med sin historia och charm.

Bifogar två bilder för inspiration ;)

4084b50afd111060b41fbe4228382174.jpg


b3c2a4f32acf7dc2ead021b6c4ad1751.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SD'n känns ju betydligt snyggare, rent generellt. Samtidigt tycker jag att DSSD kan vara svincool i rätt sammanhang även om det inte är min personliga favvo. Måste man välja och prioritera? ;)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
DSSD känns på tok för stor på mig, trist då jag tycker den är grym! Är du nöjd med den så tycker jag att den förtjänar massor med tid. Samtidigt är det ju ingen dålig klocka som blir bänkad då ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DSSD är väl mer en modell för Rolex att visa upp "alla" sina tekniska dykinnovationer i samma klocka. Känns som en samlarklocka, snarare än en klocka för daglig använding. Borde ju vara en säker investering i och med att den inte var så poppis när den såldes.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
SDDS går bort för mig då den är för stor. Lånade en och testade en vecka för ett par år sedan. I slutet av veckan var den fortfarande för stor...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har en SD 4000 nu, och tycker den funkar kanon till det mesta.
Har haft en DSSD också, och var riktigt nöjd med den också, men det fanns tillfälle då den kändes lite hög.
Din SD har nog enklare att passa in till mer tillfälle än din DSSD.
 
På min arm skulle SDn få handledstiden.
Om man känner sig bekväm med storleken är ju DSSD en kul klocka, har dock alltid tyckt att länken ser något tanig ut på modellen.
 
Topp