• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ge mig er syn på prioritering av två klockor...

Är det en klocka du känner att du vill ha jämt kör SDn, är det en 'extraklocka' som du bara änvänder ibland så kör DSSD och då helst den nya med blå tavla...
 

Mattan

Panerai
SD helt klart. Har personligen märkt att samtliga stora klockor(+42mm) jag haft har fått allt mindre handledstid och till slut har jag sålt dem. SD'n är ändå inte liten utan ger ett robust intryck på armen.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
SD är en elegant och diskret dykare som passar till allt och alla. DSSD är cool men inte lika diskret och kräver sin man (handled). Jag skulle gärna äga båda, men måste jag välja bara en blir det SD.

Här är en bild på min SD 16600 v-serie från 2008.
cd5bada3-7632-49f2-b108-0f7c5ca01e3b_zpsc4e0dfa4.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
SD, gillar klockor med genomarbetade komplikatione, men här blir det för.mycket även för mig,
 

thomastheswede

Audemars
..en till röst på SD!

Trodde faktiskt att fler skulle rösta på Dipsyn men mina fördomar kom på skam. Sälj blysänket och köp YTTERLIGARE en SD fast äldre, kanske en 666 med matt urtavla?
 

040zxcvbnm

Breitling
Så för att spinna på frågan om vilken klocka. Klar vinnare enligt de flesta kommentarerna är SD. Men om det nu gällde de här två skönheterna? En GMT 16710 eller en SD 16600? [emoji15]

7eb70a6abe468a795e681d8c7553d643.jpg


950135239fbf95bdf9e7c64c43164fdf.jpg
 

oscarabc

Omega
Hm DSSD är ju FET på alla sätt och vis men tror att en SD skulle få mer tid på armen, den är mångsidig som många andra påpekat :)

Edit: GMT, kul med lite färg!

Ser fram emot ett öppningsinlägg sen, lycka till med ditt angenäma i-landsproblem! ;)
 

Fred72

Cartier
Röstar på gamla Seadwellern. Tjockleken på dssd är i mitt tycke lite väl överdriven, lite tunnare så skulle den funka.
/Freddan
 
Topp