• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Geckota K-01 L3, mid size pilot

Erik83

Cartier
Pris
1500
Returpolicy
Om beskrivningen inte stämmer, visst, men då står du för returfrakten.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en riktigt fin flygare från Geckota, tillverkaren bakom Watchgecko. Införskaffades här på Klocksnack för ett par månader sedan, förra ägaren tog ut klockan i slutet av januari i år, så nästan nyskick. Vissa spår av användning finns, lite skrap på undersidan av bandhornen efter bandbyte. Ett märke på nedre högra bandhornet som syns betydligt mer på bild än i verkligheten. Det andra är små dammkorn.

Har varit grymt nöjd, men min kära fästmö vill att jag håller på regeln "en in, en ut" och det är annat som lockar.

Den mäter 40mm i diameter, 20mm lug width, 45mm lug to lug och sitter 13mm högt. Sitter fantastiskt skönt på armen! Perfekt för den som är sugen på en flygare, men tycker att de flesta är för stora. Den här passar de flesta handleder.

Väldigt bra finish med en blandning av borstat och polerat, safirglas och SuperLuminova.
Skruvad krona och tät till 100m.
Seiko NH35, automatisk med 41 timmars reserv och hacking/winding. Specen säger -20/+40 s/dygn men mitt exemplar går ca 4-5 sekunder för snabbt per dygn, fantastiskt bra!
Klockan kommer på ett italienskt läderarmband i hög kvalitet, kostar 40 pund nytt från Watchgecko. Helt klart ett av de bättre jag testat. Medföljer gör även ett oanvänt svart och grått Zuludiver Bond-Nato.

Säljer klockan för samma som jag köpte den för, 1500 kr inkl frakt. Betalning via Swish.
Det borde inte gå att hitta en billigare flygare med denna nivå på finish och spec. Riktigt gedigen klocka!

20180418_194236.jpg


20180418_194631.jpg


20180418_194331.jpg


20180418_194353.jpg


20180418_194427.jpg


20180418_194446.jpg


20180418_194510.jpg


20180418_194549.jpg
 
Topp