• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

gemensam paketöppning med Pappi!

Ministern

Founder
2-Faktor
Så hade en klocka lämnat samlingen och ny var då självklar för att fylla hålrummet. Tankarna har vandrat åt klocka runt 44-45 mm och då företrädesvis Graham, Panerai, Hublot eller Breitling. @Pappi och jag slog våra kloka huvuden ihop. Klockorna ovan är ju lite standard och det är inte riktigt min och Pappi så grej. Tillslut hittades den, Testa Watch, en hyllning till allt som är manligt men ändå med en ödmjuk approach. En härlig blandning av välarbetat metall, läder, glas och plast. Kort sagt en riktig show stopper!


Lite hårda fakta.


Testa Watch Tillverkad i China vilket vi alla vet att innebär kvalitet. Qvartzverk från Japan. Stor i storlek och rejält hög. Läderarmband med skön doft av något kemiskt. Klockan ställs med nyckel och det går att få den att lysa. Kort sagt en klocka som ni säkerligen kommer finnas på @masterkiller s handled snart. Ni som är sugna kan alltid PM:a för inget är en keeper även om denna kommer nära.


Nu kommer lite väl valda bilder.




20150906_155725.jpg
20150906_155741.jpg
20150906_155845.jpg
20150906_160241.jpg
20150906_160331.jpg
20150906_160420.jpg
20150906_160616.jpg
 
Senast ändrad:

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Lite av min paketöppning.
Första intrycket är att det inte är en damklocka men trots detta så är bandet (semi Bund) lite kort. Klockan saknar det som vanligtvis gör en klocka direkt ful - kronan. Istället har man valt en innovativ lösning som samtidigt flörtar med den horologiska historien, en nyckel (egentligen två).
DSC_0208.JPG
DSC_0213.JPG
DSC_0216.JPG
DSC_0215.JPG
 

Bilagor

  • DSC_0214.JPG
    DSC_0214.JPG
    81.5 KB · Visningar: 29

Ministern

Founder
2-Faktor
Lite av min paketöppning.
Första intrycket är att det inte är en damklocka men trots detta så är bandet (semi Bund) lite kort. Klockan saknar det som vanligtvis gör en klocka direkt ful - kronan. Istället har man valt en innovativ lösning som samtidigt flörtar med den horologiska historien, en nyckel (egentligen två).
DSC_0208.JPG
DSC_0213.JPG
DSC_0216.JPG
DSC_0215.JPG


Man kan klart konstatera att de gått den extra milen för att leverera något unikt som är i framtiden men med en blink till den horologiska historien.

20150906_160245.jpg
20150906_160111.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Man kan klart konstatera att de gått den extra milen för att leverera något unikt som är i framtiden men med en blink till den horologiska historien.

20150906_160245.jpg
20150906_160111.jpg
Såvitt jag förstår har klockan dessutom designelement från den italienska järnvägens mest prominenta medarbetare, de som såg till att tågen höll tiden i den italienska järnvägens barndom.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Akta er för att dyka med den där, kan bli svårt att ta sig upp. Sen blir man ju imponerad av det självklara, när alla andra premiummärken slåss om vem som kan ha längst "powerreserve" slår kineserna till med av- och påknapp, genialt.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
HAHA! Showstopper är ordet! Första som ploppar upp i skallen är något från första Frankensteinfilmen med en touch av Willy Wonka!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jävla galningar!! Exakt hur pisstankade var du och @Pappi när ni beställde de där monstrositeterna? :)
 
Topp