• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gemstone bracelets

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej,

Detta postar jag i första hand för att visa upp vad jag gjort och kan göra och matchning med olika klockor
(finns till försäljning med prisuppgift om nån skulle vilja köpa)

Använder halvädelsten (s.k. gemstones) tillammans med ädlare trä (oud agarwood, sandelträ etc) samt förgyllt sterlingsilver.

Allt äkta och handgjort.

Guldetaljer är Vermeil (3 microns guld som är pålagt 925 Sterlignsilver).
Guld och silverdetaljer är handgjorda (ej av mig).
 

Bilagor

  • 8mm onyx gold skull.JPG
    8mm onyx gold skull.JPG
    55.9 KB · Visningar: 274
  • 4 new bracelets Dec 01 2014.JPG
    4 new bracelets Dec 01 2014.JPG
    156.1 KB · Visningar: 272
  • 8mm dark green jade 8mm bone skull 2 8mm lava stone.JPG
    8mm dark green jade 8mm bone skull 2 8mm lava stone.JPG
    89.6 KB · Visningar: 268
  • 6mm mixed gemstone.JPG
    6mm mixed gemstone.JPG
    77.3 KB · Visningar: 270
  • unakit and rusty sandstone.JPG
    unakit and rusty sandstone.JPG
    143.6 KB · Visningar: 267
  • garnet agarwood black goldonyx.JPG
    garnet agarwood black goldonyx.JPG
    110.8 KB · Visningar: 267
  • 6mm turkos with gold skulls AND 8 mm lavstone with large gold sead ball.JPG
    6mm turkos with gold skulls AND 8 mm lavstone with large gold sead ball.JPG
    137.1 KB · Visningar: 265
  • unakit.JPG
    unakit.JPG
    135.4 KB · Visningar: 264
  • 6mm black star stone gold silver gold skull.JPG
    6mm black star stone gold silver gold skull.JPG
    76 KB · Visningar: 256

JLC

Panerai
2-Faktor
8mm onyx gold skull.JPG
x.JPG z.JPG

New for this week. 8mm jasper stone with 9 mm agarwood and vermeiled 3 microns 24K on solid 925 sterling silver, middle layers 925 sterling silver.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kul att du gillar det.
Priset beror på vad du väljer, endast 6 mm gemstones (normal handled 18 cm = ca 30 st) tar jag 150kr för (+ frakt om de ska skickas).

Men guld och silver är så klart dyrare.
Enbart guldbollen ("sead" ball) på bilden med datejusten väger 2,6 gram bara bollen och är gediget handgjort silver som är förgyllt med 3 microns 24K guld. Mitt inköpspris för en sådan boll är över 25 dollar och sen vill man ha lite för arbetet med montering och tillpassning och tillbehör (fästen, tråd, mellanlager etc).

Men jag kan fixa och göra det mesta, så om du vill ha en unikt för dig, kan jag lämna offert. Har även initialer i silverkuber (1,2gr) som kan vara snyggt att matcha med (se bilden med 4 armband från 1 dec)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
F Y I, sålde nyligen de två armbanden (6mm starstone med 3st 6mm guld-silver-guld skallar + 6mm mixed med 8mm guld sead ball) för 390kr styck.
 

ScubaKing

Audemars
Kul att du gillar det.
Priset beror på vad du väljer, endast 6 mm gemstones (normal handled 18 cm = ca 30 st) tar jag 150kr för (+ frakt om de ska skickas).

Men guld och silver är så klart dyrare.
Enbart guldbollen ("sead" ball) på bilden med datejusten väger 2,6 gram bara bollen och är gediget handgjort silver som är förgyllt med 3 microns 24K guld. Mitt inköpspris för en sådan boll är över 25 dollar och sen vill man ha lite för arbetet med montering och tillpassning och tillbehör (fästen, tråd, mellanlager etc).

Men jag kan fixa och göra det mesta, så om du vill ha en unikt för dig, kan jag lämna offert. Har även initialer i silverkuber (1,2gr) som kan vara snyggt att matcha med (se bilden med 4 armband från 1 dec)


Jag skulle gärna se bilder på initialer i silverkuber och guld om det finns?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jabla har en poäng. Det börjar bli lite väl mycket försäljningstråd... ;)

Föreslår att JLC slänger upp en riktig annons. Snygga armband BTW. :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Läste du inte vad @Denke skrev?
Det är helt ok att ha synpunkter å andras vägnar men Du, inte den mest trevlig tonen att läsa första man gör på morgonen. Nu var det så att flera efterfrågat mer bilder och många gillar det, så jag ser inget problem, jag skriver varken pris eller nåt sådant bara att dom finns om nån vill ha...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Är det OK med OT i denna del av forumet?
Borde det istället inte finnas en forumdel för typ virkning, stickning, knyppling etc där dessa armband skulle platsa?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp