• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geneve - klockmåsten?

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej!

Är det nån som har några bra tips på klockmåsten i Geneve? Åker dit i dag och stannar några dagar. Vintagebutiker?

Tpf!

/Jonas
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag hade iallafall tagit en sväng förbi Pateks musem. :)

Att dessutom besöka olika märkens flagship-stores känns som en rolig upplevelse.
 

martinba

Breitling
Bra läge att göra ett första inlägg då jag själv hade vägarna förbi Geneve förra veckan.

Jag passade själv på att kika in på Patek Phillippe museet och kan säga att det är definitivt värt ett besök om man är intresserad av klockor.

Även om jag själv hade gått dit om det bara fanns Patek Phillippe så var jag glatt överraskad av att 50% av hela museet snarare vad äldre klockor samt hur de har sett ut genom tiden. (riktigt avancerade ur från så tidigt som 1600-talet)

Utöver det finns det ju mängder av klockbutiker precis överallt så man kan gå och dregla en hel dag om man har tid!

Vacheron Constantins The Maison har jag hört/läst ska vara ett trevligt ställe att besöka också men hade själv aldrig tiden att gå dit.
 
Topp