• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gerald Genta's egna klockor - vad gick snett på ritbordet..?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tror de flesta på KS kan hålla med om att Gerald Genta skapat många av världens coolaste klockor (AP RO + PP Nautilus tex).

Men denna herre hade ju även klockor med sitt eget namn på - men om man kör en bildsök på dem så ser de ju ut som någon slagit dem "the ugly stick" hela natten :wideyed: Han verkar för övrigt väldigt förtjust i Musse Pigg och röriga urtavlor.

Vill aboslut inte dissa herr Genta, klockorna har säkert tekniskt sett många finesser och coola komplikationer. Men de känns ljusår från den cleana och tidlösa designen på Royal Oak och Nautilus....

Gerald_Genta.jpg



product_geraldgenta2.jpg


7469-GG.jpg


gerald-genta-gefica-kilimanjaro.jpg


tumblr_lvmueq9sll1r3pv4qo1_1280.jpg


gentawatch.jpg


bracelet_montre_gerald_genta_strap.jpg


BIR.L.10.448.B1.BD.jpg
 

TKVF

Panerai
Vissa har ju lite roliga designelement. Speciellt när inte visarna går ett varv per Minut.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jo fast de är ju 35 år senare, han hade väl utforskat alla "strama" former vid det laget.... fått lite mer utvecklad smak helt enkelt... :)
 
C

China

Guest
Jag tycker nog att t.ex. Royal Oak och Nautilus, känns ganska trista jämfört med mycket av Gentas egen kollektion. Men smaken är som baken...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har lite för dålig koll på märket, men fortsatte mr Genata att designa uren efter att företaget såldes? Dvs, är ovan visade ur designade av mr Genta? Jag tycker Gentas designer är intressanta och han har ju gjort en hel del olika modeller till fleratalet tillverkare. Alla är givetvis inte vackra, men denna gillar jag på något lite perverst vis...

Gerald-Genta-Quantieme-perpetual-3657_4.jpg
 

carlanton

Audemars
Jag tror att det rent generellt är ytterst lite i det absoluta toppsegmentet bland klockor som tilltalar gemene man.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Smaken är naturligtvis som baken.... Vi kan nog komma överens om att han är ganska "bred" i sin formgivning i alla fall, he he
 
Topp