• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GF ladder bracelet - var och till vilket pris?

frere

Audemars
2-Faktor
Zenithen som Donkii länkade i auktionstråden igår fick mig att tänka på den här gamla katalogbilden:
623221d1328858499-dr-evil-sells-his-zenith-zenith1-8.jpg

Och eftersom jag efter moget övervägande tänkte behålla min favoritkronograf, funderar jag nu plötsligt på att kosta på den en originallänk. Tänkte att den skulle få bli lika fulsnyggt cool som A277:an är ovan.

Zeniths och movados länkar är dock ett otyg att få klarhet i - typ som rolex fast med färre överintresserade nördar att fråga? - men det rör sig iaf om en gay frere-länk, möjligen med ZF-endlinks. Jag har kollat runt lite och hittar en kille i England som har en ute till försäljning, dock för 5000 kr. Vilket spontant känns dyrt? Någon som har koll på prisbilden och tips på vart jag ska leta? Eller rentav har en länk i skrotlådan?:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En ny Zenithlänk från AD kostar ju 10' till el primeron, så 5 lät ju inte så vansinnigt dyrt.
Grymt coola är de oavsett.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Håll koll på beggade defy's, ibland sitter det ladder-bracelet på. Dessa kan fås för 3-4k och om du inte känner för att behålla klockan kan du flippa den vidare utan länk. Detta borde ge ett pris på ett ladder för 1-2k.

Edit: någon som vet vad det är för bredd mellan luggarna på primero/defy?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håll koll på beggade defy's, ibland sitter det ladder-bracelet på. Dessa kan fås för 3-4k och om du inte känner för att behålla klockan kan du flippa den vidare utan länk. Detta borde ge ett pris på ett ladder för 1-2k.

Edit: någon som vet vad det är för bredd mellan luggarna på primero/defy?

Sant men problemet är end länkarna ...

El Primeron a384 har 20 lug
Finns många defy vet ej vilken du syftar på
 

frere

Audemars
2-Faktor
Sant men problemet är end länkarna ...

El Primeron a384 har 20 lug
Finns många defy vet ej vilken du syftar på

Kolla köp och sälj på omegaforums! Finns även en liten endlink-guide i zenithsektionen där.

De är så mycket snyggare på band, de tuffa boetterna försvinner med länken på.

Eftersom du brukar ha en bra känsla för bandmatchning kanske det stämmer även den här gången... Sugen på att testa lite nytt, dock.
 
Topp