Larsmustasch
Basic
- Pris
- 75000
- Returpolicy
- Nope, men båda ska vara nöjda.
- Bilder Skickat
- Ja
Brukar normalt sett inte lägga ut grejer här på lifestyle, men vi gör ett försök.
Kollar intresset för denna asfräna rockmaskin. Tillverkad 1961, bland den absolut sista som tillverkades. (Denna modell utvecklades bara veckor senare den modell vi idag kallar SG.)
Köpt av mig på Halkans i sthlm okt 2015, och den har ärligt talat mest legat i sitt case.
På huvudet finns Gibsonkronan, något som är oerhört rare Har endast sett 3-4st som sålts online, varav 2st var TV-Yellow. Det, och serienumret, ger en tydlig indikation på att den är bland de absolut sista som gjordes. Serienr 560X (Serienr år 1961 sträckte sig mellan 0100 till 42440).
•Potar daterade vecka 50, år 1959.
•Hardcase 70-tal.
•Spelar och låter otroligt bra.
•Smala 60-tals halsen.
-Är nästan helt original. Det som mig veterligen avviker är:
•Proffsigt ombandad (banden är i toppskick)
•Vit knopp till mickväljaren (original är orange)
-Provspelas i Västerås, skickas ej.
-Betalar gör du med swish.
-Fler bilder kan givetvis skickas.
-Skicka gärna sms eller ring.
Byten i form av andra gitarrer är inte helt omöjligt, byten i form av klocka beaktas också.
Les Paul Special Double Cut Cutaway Vintage Guitar 61 1961 TVyellow TV-yellow TV-Special1
Kollar intresset för denna asfräna rockmaskin. Tillverkad 1961, bland den absolut sista som tillverkades. (Denna modell utvecklades bara veckor senare den modell vi idag kallar SG.)
Köpt av mig på Halkans i sthlm okt 2015, och den har ärligt talat mest legat i sitt case.
På huvudet finns Gibsonkronan, något som är oerhört rare Har endast sett 3-4st som sålts online, varav 2st var TV-Yellow. Det, och serienumret, ger en tydlig indikation på att den är bland de absolut sista som gjordes. Serienr 560X (Serienr år 1961 sträckte sig mellan 0100 till 42440).
•Potar daterade vecka 50, år 1959.
•Hardcase 70-tal.
•Spelar och låter otroligt bra.
•Smala 60-tals halsen.
-Är nästan helt original. Det som mig veterligen avviker är:
•Proffsigt ombandad (banden är i toppskick)
•Vit knopp till mickväljaren (original är orange)
-Provspelas i Västerås, skickas ej.
-Betalar gör du med swish.
-Fler bilder kan givetvis skickas.
-Skicka gärna sms eller ring.
Byten i form av andra gitarrer är inte helt omöjligt, byten i form av klocka beaktas också.
Les Paul Special Double Cut Cutaway Vintage Guitar 61 1961 TVyellow TV-yellow TV-Special1