• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gick en liten klockrunda (Klockspaning)

Ronnie

Silver
Först tänkte jag att Franks kaaanske skulle kunna ha en Chronomaster Power Reserve och det hade de! Den var bra go’, särskilt på länk. Blev ett foto med rem, eftersom den hade den fina blå tavlan:
208EAEA6-440E-4A97-B740-91586961195F.jpeg

Gick vidare till Krons i syfte att få prova en midsize OP. Har fått för mig att de borde vara snygga, med sina pyttiga 31mm. På armen såg den verkligen pytte ut, men på lite håll i en spegel var den just så snygg som jag hade tänkt mig. :)
Inget foto på OPen blev det, men resan gick vidare till Kaplans, som har en riktigt härlig auktion på gång. Jag hade spanat in en JLC Atmos, som verkligen var läcker. Hade också siktet inställt på en bubble back. Fin ju! Hoppas på att dyka på fler framöver.
63FDE5B3-E377-460B-B3DF-9C3133A0DECA.jpeg

Styrde vidare mot Klockmäster för att få se en Grand Seiko i metallen för första gången. Den väldigt blå var som väntat finast. Mycket smaskig! Killen i butiken var den första som la märke till min Pequignet. Stort pluspoäng!
CF4BD997-713B-4D20-9A6A-B61E9FE3A8C9.jpeg

Det var alles för denna spaning på stan

Bonusbild: Atmosen
0

Senast ändrad:
Idag klockspanade jag på Klockmäster för att döda lite tid. Noterade att den jättegröna Oris Aquis är kul och att den här var lite tjusig:
25_1.png

Over and out
:confused:

Jag ska bege mig ned till Stockholm och klockspana i morgon, är på jakt efter ett fint dressur, Glashütte Original Senator eller något i den stilen, så Franks är spikat. Nymans känner jag också till men sen har jag lite dålig koll...
Tips på fler klockhandlare som har den här typen av ur (fina dressur) mottages tacksamt!

Jag ska bege mig ned till Stockholm och klockspana i morgon, är på jakt efter ett fint dressur, Glashütte Original Senator eller något i den stilen, så Franks är spikat. Nymans känner jag också till men sen har jag lite dålig koll...
Tips på fler klockhandlare som har den här typen av ur (fina dressur) mottages tacksamt!
Mitt emot Nymans har du Berggrens... heter de va? Längre ner eller upp på Biblioteksgatan Kaplans auktioner. Ingen klockauktion just nu, men du kan kika på allt de har i butiken. Nånstans på Birgerjarlsgatan eller om det är nån sidogata ska väl Fredmans ligga. Så finns det nån mer på Östermalm i närheten.. nåt på B? :D Sen har du NKs juvelsalong heter den va, och den där i PK-huset vad den nu heter och Rob Engström ett stenkast från Franks. Klockmäster finns i Globens shoppingcenter och öhm.. är det i Fältöversten? Inte jättelångt från den där som eventuellt börjar på B. Klockmästrarna har typ samma utbud. Det finns en åt andra hållet från Rob och Frank på Drottninggatan också. Där är väl typ Oris och Sinn eller så det övre skiktet. Kan vara sevärt.
Alla dessa avverkar du lätt under en dryg timmes promenerande om du planerar rutten väl. 2-3 timmar kanske förresten om man inte har sett typ alla klockor tidigare och faktiskt är ute efter att shoppa. Ingen jättepromenad iallafall.

Nån fyller säkert i luckorna i min fina beskrivning här. :happyhappy:

Senast ändrad:

P.S. Kolla in den här inne på Franks! Så schnygg!
100-04-32-15-04_image_gallery1_0.jpg

P.S. Kolla in den här inne på Franks! Så schnygg!
100-04-32-15-04_image_gallery1_0.jpg
Den där är en het kandidat, helt i min smak, behöver bara se hur den sitter på armen också :) Förälskade mig i Glashütte Original får några år sedan efter att GA sett bilder från Basel postade på TTT, känns som att det är dags att göra slag i saken nu!

Den där är en het kandidat, helt i min smak, behöver bara se hur den sitter på armen också :) Förälskade mig i Glashütte Original får några år sedan efter att GA sett bilder från Basel postade på TTT, känns som att det är dags att göra slag i saken nu!
Å. Trevlig budget!
Då får du inte missa Lange och Breguet på Nymans. Eller om det är Bergren. Lär mig aldrig vilken som är vilken av de två grannbutikerna.
Personligen tyckte jag Lange hade överraskande tråkiga urtavlor senast jag kikade in, men Breguet! Mmm.

Ja det finns mycket fint, det är minst sagt lite överväldigande som relativt ny med alla fabrikat...
Men jag antar att det är hur man själv upplever känslan av ett ut som det som är viktigt så det blir ju helt perfekt att kunna gå runt och prova :)

Ja det finns mycket fint, det är minst sagt lite överväldigande som relativt ny med alla fabrikat...
Men jag antar att det är hur man själv upplever känslan av ett ut som det som är viktigt så det blir ju helt perfekt att kunna gå runt och prova :)
Absolut! Du får säkert en del överrakningar när du ser klockorna på riktigt, jämfört med på bild.
Knäpp gärna några kort på promenaden!

Det blev en intensiv runda idag, hann inte med allt men har samlat tillräckligt med intryck för en dag :)
Fick klämna och känna på Glashütte Original, väldigt fina! Kanske lite stora på min handled, är inte helt 100 på romerska siffror men grymt fint ur...
1FFA2F5D-14C6-4C5A-A68C-B6B4FB82636B.jpeg

Gick vidare till Rob Engström där jag fick upp ögonen för Rolex dressur, Cellni. Hade ingen koll på dessa alls innan, fina!
A59D4A0D-F7EB-4EFB-AD91-2621E2672122.jpeg
E64CA824-C7BA-4807-BAEE-B4C6FAEF874D.jpeg

Pateken känns väldigt sofistikerad, less is more på hög nivå :)
Vidare till Nymans där jag provade Jaeger och IWC...
1F21EE30-8C48-4C71-AB43-7F1284476602.jpeg
5F1D988E-A2DB-41BA-B9F1-6B73FDB66D81.jpeg
A6B8D756-0171-4BB6-8361-488F6601EDA0.jpeg

2BC3DFC4-2145-4AC5-898B-F33ACC440CEB.jpeg

Fastnade nog mest för den här (sista bilden) men jag inser att det finns en hel del mer att ta i beaktande här, Lange t ex...
Fick med mig en del läsning också!
209D6004-4BD9-4409-826E-95F3222AEFAD.jpeg

En givande dag som hav en hel del att fundera på :)

Kul att du tog lite bilder! Ja, det finns ju lite klockor att välja på. Angenämt problem va?
Patek med Clous de Paris-mönster på glasringen är svårslaget bland dressur tycker jag. Det finns en del fina varianter på temat, bl a lilla 3919, men även utan subsekund o s v.
Här är en annan favvo för mig bland mindre, klassiska dressiga:
92466810_0.jpg

Hann du med alla butiker jag nämnde förresten?
Nä det skrev du ju att du inte gjorde ser jag nu.

Senast ändrad:
Kul att du tog lite bilder! Ja, det finns ju lite klockor att välja på. Angenämt problem va?
Patek med Clous de Paris-mönster på glasringen är svårslaget bland dressur tycker jag. Det finns en del fina varianter på temat, bl a lilla 3919, men även utan subsekund o s v.
Här är en annan favvo för mig bland mindre, klassiska dressiga:
Den var tjusig! Ska kolla upp Pateken, de är kanske lite över budget dock :)

Det blev en intensiv runda idag, hann inte med allt men har samlat tillräckligt med intryck för en dag :)
Fick klämna och känna på Glashütte Original, väldigt fina! Kanske lite stora på min handled, är inte helt 100 på romerska siffror men grymt fint ur...
1FFA2F5D-14C6-4C5A-A68C-B6B4FB82636B.jpeg

Gick vidare till Rob Engström där jag fick upp ögonen för Rolex dressur, Cellni. Hade ingen koll på dessa alls innan, fina!
A59D4A0D-F7EB-4EFB-AD91-2621E2672122.jpeg
E64CA824-C7BA-4807-BAEE-B4C6FAEF874D.jpeg

Pateken känns väldigt sofistikerad, less is more på hög nivå :)
Vidare till Nymans där jag provade Jaeger och IWC...
1F21EE30-8C48-4C71-AB43-7F1284476602.jpeg
5F1D988E-A2DB-41BA-B9F1-6B73FDB66D81.jpeg
A6B8D756-0171-4BB6-8361-488F6601EDA0.jpeg

2BC3DFC4-2145-4AC5-898B-F33ACC440CEB.jpeg

Fastnade nog mest för den här (sista bilden) men jag inser att det finns en hel del mer att ta i beaktande här, Lange t ex...
Fick med mig en del läsning också!
209D6004-4BD9-4409-826E-95F3222AEFAD.jpeg

En givande dag som hav en hel del att fundera på :)
Kul att få se å höra! :) ..av de du slängde upp tycker jag JLC eller Rollen va najsast! ..fyll på med mer bilder vid nästa "Känn å Kläm" tripp.. eller om de kanske blir inköpstrip :hungry:
Alla ur blir så mycke snyggare "Live"

Tillbaka
Topp