• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Giftermål

Hej allihopa!
Vill först och främst tacka för inbjudan hit! Jag känner att jag har hittat hem!
Lyssnat mycket på Urbildningsradion och funnit denna hobby fantastisk!
I Maj så gifter jag mig och skulle gärna vilja minnas detta tillfälle i form av ett klockköp!
Har ni några förslag? Ska man gå på Omega?
budget max 10k
Känns svårt hitta fina exemplar och tradera budas det väldigt friskt.

mvh Tobias Sjödin

Hej allihopa!
Vill först och främst tacka för inbjudan hit! Jag känner att jag har hittat hem!
I Maj så gifter jag mig och skulle gärna vilja minnas detta tillfälle i form av ett klockköp!
budget max 10k

mvh Tobias Sjödin
Stort grattis till det kommande giftermålet först och främst! Sedan är det kul att du fastnat för klockor, du har verkligen hittat till rätt forum isåfall🙂

Gällande klocka så beror det helt och håller på vad du är ute efter. Antar att det är ett dressur om du bära den till kostym?
Om du ska ha en Omega för under 10k blir det en vintage. Och precis som du säger är det svårt att hitta något i fint skick till en rimlig peng. Om du har lite is i magen så kan du nog hitta en servad i fint skick på tradera.

Om du kan tänka dig Quartz (batteri) är det ofta billigare och du slipper oroa dig över dyr service. Jag har ex. haft några fina Quartz som jag varit mycket nöjd med, se några bilder längre ned.

Utöver Omega kan Nomos kanske vara ett alternativ, då kan du köpa ett nytt dressur för en vettig peng. Många som tycker om Nomos och anser dem vara mycket prisvärda, se ex denna annons:

Här kommer lite bilder för inspiration, gamla Omegor jag haft under de senaste åren (alla under 10k).

Manuella:
E3617EE0-579C-413A-938D-FDA6A7C83167.jpeg
13BEC8FF-771F-4A6D-B1EE-CA8AD0A09CA6.jpeg
641B7F8D-08F5-44B4-8A40-0F8C7FB7B836.jpeg

Automatiska:
0A26E732-293B-4218-826F-CBF6B8F66023.jpeg
2A71A5A1-3C3A-4AA2-846B-39A9C604E626.jpeg
2158413D-7F0B-4432-8CD4-71C77C2A24AC.jpeg

Quartz:
EBF28BC2-CEE0-41DB-A145-F54C9F308FEA.jpeg

20FAC547-407A-47A0-B7B0-664FA4A30350.jpeg

Tack så jättemkt! Jag känner spontant att jag gärna vill ha en vintage dressad klocka. Kommer dock köpa den efter bröllopet i Maj! Ska ha manchettknappar min farfars på bröllopet dagen till ära.
Men jag känner att jag vill köpa en fungerande Omega som har gott skick o inte behöver dyr reparation service för mkt pengar. Lägger gärna 6k på klockan.

Tack så jättemkt! Jag känner spontant att jag gärna vill ha en vintage dressad klocka. Kommer dock köpa den efter bröllopet i Maj! Ska ha manchettknappar min farfars på bröllopet dagen till ära.
Men jag känner att jag vill köpa en fungerande Omega som har gott skick o inte behöver dyr reparation service för mkt pengar. Lägger gärna 6k på klockan.
Låter som att du har lite koll på vad du vill ha, det underlättar i jakten på rätt klocka!
Föredrar du helt i stål eller vill du ha tvåton med både guld och stål? Personligen gillar hag quartz på billigare vintage-klockor, då slipper man serva klockan för mer än vad den är värd.
Ska hålla ögonen öppna och hojtar till om jag ser nåt som kanske kan vara spekulant. För övrigt finns det en riktigt fin Zenith ute på tradera, servad dessutom. Dock lär den gå för bra mycket mer än vad den är uppe i just nu:

Låter som att du har lite koll på vad du vill ha, det underlättar i jakten på rätt klocka!
Föredrar du helt i stål eller vill du ha tvåton med både guld och stål? Personligen gillar hag quartz på billigare vintage-klockor, då slipper man serva klockan för mer än vad den är värd.
Ska hålla ögonen öppna och hojtar till om jag ser nåt som kanske kan vara spekulant. För övrigt finns det en riktigt fin Zenith ute på tradera, servad dessutom. Dock lär den gå för bra mycket mer än vad den är uppe i just nu:
Tack så jättemkt! Gärna stål vet inte varför men tycker det är snyggt! Vad tycker du är snyggast?

Några skapliga Omega Quartz finns också:

ska man besöka butik eller kan man förlita sig på tradera?
Denna sidan säljs det några Omegas här?
Blir svårt att köpa en vintage Omega från butik. Jag har handlat en del från tradera utan problem, men köp endast från säljare med många bra omdömen. Kan verkligen rekommendera att köpa här via klocksnack, ofta får du tag på klockor i finare skick och till en billigare peng än på tradera😀

Är det någon idé att ha en dressad klocka på en skjorta med manchettknappar? syns den ens? 😉
Forhoppningsvis ska du val anvanda klockan aven efter ditt brollop....Och vem vet kanska ni dansar sa hart du maste rulla upp skjortarmarna;).
Da kommer den ju att synas....

Hursomhelst stort grattis och bilder vill vi ocksa se...

Edit.

For inspiration kan det ju vara ide att kika lite pa Kaplans hemsida. De har 2 eller tre klockauktioner inom de narmaste manaderna.
Formodligen ingenting som blir fyndpris,men som sagt du kan ju kika pa olika marken och modeller,samt se vad som ar ett vettigt pris att betala.

Forhoppningsvis ska du val anvanda klockan aven efter ditt brollop....Och vem vet kanska ni dansar sa hart du maste rulla upp skjortarmarna;).
Da kommer den ju att synas....

Hursomhelst stort grattis och bilder vill vi ocksa se...

Edit.

For inspiration kan det ju vara ide att kika lite pa Kaplans hemsida. De har 2 eller tre klockauktioner inom de narmaste manaderna.
Formodligen ingenting som blir fyndpris,men som sagt du kan ju kika pa olika marken och modeller,samt se vad som ar ett vettigt pris att betala.
Tack så mkt!!
Det vore en ära att få visa bilderna här inne!
😍😁
Mitt första bröllop! Allt är i princip färdigplanerat med min outfit! Vill minnas klockan jag köper till händelsen

Hej allihopa!
budget max 10k

mvh Tobias Sjödin
Grattis till giftermålet. Search no more!!
Klockan du söker finner du här. Kom igen, det blir kul. Och som grädde på moset går pengarna till en fin sak. Du kommer aldrig någonsin glömma klockan du bar på bröllopet (ingen annan för den delen heller)

Grattis till kommande giftemål!
Här är har du lite vintageklockor, bla vintage omega:

Enbart vintage? Isf. skulle jag köra Omega eller nåt i guld.

Annars gillar jag stowa marine som känns lite dressig (det är en ny klocka runt 9-10k)

Edit: såg nu att du skrev vintage sen. https://klocksnack.se/threads/rädda-brudgummen-omega-vintage-seamaster-guld-på-stål.147091/ är det din kompis? Brukar dyka upp en del när man har köpestråd och finns många Omega vintage här. Jag skulle hellre köpa härifrån från en medlem med bra referenser och betala lite extra (om det ens behövs) än att buda på tradera.

Grattis förresten :)

Tillbaka
Topp