• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Giftermål!

Vilken klocka?

  • Boom, planet ocean hela vägen. Orange är cool och kommer bli grymt på bröllopsbilderna!

    Röster: 6 8.8%
  • Longines på stållänk, matchar silvermanschetterna bra och den är inte allt för stor

    Röster: 3 4.4%
  • Longines med läderband, matchar också manschetterna bra men ser lite elegantare ut

    Röster: 46 67.6%
  • Less is more här, kör utan klocka

    Röster: 13 19.1%

  • Totala väljare
    68
  • Enkät stängd .

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Nu börjar tiden dra ihop sig för giftermål. Knappt 3 veckor kvar. Igår var jag och hämtade ut kostymen som är tänkt att bäras med kravatt och skjorta med dubbelvikt manschett.

Allt frid och fröjd men ett litet problem.

Klocka!?

Fan nu inser man ju att man borde ha en fin kostymdressare i klocklådan. Min PO PÅ 45.5mm är ett rejält don till vardags men till bröllopet känns denna suveräna 200g dykaren kanske inte som det självklara valet. Återstående alternativ i lådan är 41mm Longines med antingen stållänk eller läderband.

image.jpg



image.jpg



image.jpg


Nå, vad anser expertisen på forumet? Lutar åt att köra utan klocka(hemska tanke).

Gamla Omegan hade varit perfekt nu känner jag...
image.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Du hinner köpa en ny mindre klocka på knappt 3 veckor :)
PO:n går fetbort. Hellre Longines på läder i så fall. Annars är ju detta ett ypperligt tillfälle att köpa nytt.

Har suttit och spanat på vintagedressare ett tag nu men har inte hittat riktigt något som jag vill ha. Ett annat problem är att giftermål med tillhörande accessoarer som vigselring och morgongåva gör hålen i finanserna ytterligare lite djupare:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om fem år, vilken klocka vill du då ha på armen och tänka 'coolt, den här hade jag på mig när jag gifte mig, den ska någon av barnen ärva'?

Just den klockan ska du ha på dig. Vare sig det är en klocka som 'passar' etikettsmässigt eller ej....
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Om fem år, vilken klocka vill du då ha på armen och tänka 'coolt, den här hade jag på mig när jag gifte mig, den ska någon av barnen ärva'?

Just den klockan ska du ha på dig. Vare sig det är en klicka som 'passar' etikettsmässigt eller ej....

Det skulle va en sub då men den är inte realistisk i dagsläget tyvärr..
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Kunde inte svara i din poll då jag saknade alternativet vintagedressare eller finare herrur.
Försök att hitta alt låna en fin dressare och komplettera med ett snyggt läckert armband typ ödla eller kroko. Man gifter sig bara en gång! (förhoppningsvis!)
Grattis förresten! :)

Tackar!:) Ja alternativet att köpa en dressare la jag inte till. Är rätt övertygad om att det alternativet skulle fått någonstans runt 80% av rösterna så tänkte att jag behövde mer hjälp kring dom övriga alternativen. Hade gärna köpt men nu känns det som om det blir ett "kompromissköp":/
 

n1tro

Panerai
Mitt förslag är att du helt enkelt kör utan klocka, om du idag inte äger en som en klok person sa i tråden, ska gå vidare i arv. Som du är helt säker på IDAG (sen kan livet, ta i trä, ta en annan riktning man vet aldrig) ska gå i arv. Annars kör du utan klocka :). Du gifter dig kanske en gång i livet - just den kan man tolka olika från person till person..
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Mitt förslag är att du helt enkelt kör utan klocka, om du idag inte äger en som en klok person sa i tråden, ska gå vidare i arv. Som du är helt säker på IDAG (sen kan livet, ta i trä, ta en annan riktning man vet aldrig) ska gå i arv. Annars kör du utan klocka :). Du gifter dig kanske en gång i livet - just den kan man tolka olika från person till person..


Ja det spåret ligger närmast till hands i nuläget men att vara klocklös på den stora dagen känns inte helt rätt:)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Tycker gott och väl Longinesen på läder funkar. Den ska väl i princip bara sitta dold under ärmen, och inte titta fram förrän du kavlar upp ärmarna på dansgolvet framåt natten. Törs nog lova att när evenemanget väl drar igång så kommer den klocka du har på dig vara det sista du är nervös för... ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tycker gott och väl Longinesen på läder funkar. Den ska väl i princip bara sitta dold under ärmen, och inte titta fram förrän du kavlar upp ärmarna på dansgolvet framåt natten. Törs nog lova att när evenemanget väl drar igång så kommer den klocka du har på dig vara det sista du är nervös för... ;)


Det har du iofs absolut rätt i:)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag instämmer i kören! Du måste köpa en guld dressare.. Behöver inte bli superdyrt dock. Jobba på o kolla auktioner, där brukar dyka upp mycket fint vintage dressat.

PS om vi nu lever i ett så kallat jämställt årtusende , varför skall bara den blivande frun få en morgongåva....?
 
Topp