• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gillar du när det är tight?

P

Philippe Stern

Guest
Hur tight tycker du länken ska sitta på handleden? Man vill ju inte ha GW-slappt. Ska man kunna få in lillfingret mellan länken och handledens insida? Tummen? Ett mynt? Hur tight gillar du?
 

MartinGFX

Cartier
Olika för varje klocka. När jag kör dressare på läder blir det tight men när jag kör min beater på länk får jag mellan lillfingret ungefär.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har debatterats ungefär en miljard gånger. Kör så det knappt går att få in lillfingret när handleden är som mest svullen.

image.jpg

image.jpg


Min handled varierar ganska mycket under dagen.
 
C

China

Guest
Ett finger tycker jag är lagom. En del märker av att handleden svullnar upp lite under dagen, så det är nog don efter person som gäller.
 

Ponlarsson

Panerai
Pekfingret allt som oftast. När handleden är som minst får jag in två fingrar. När den är större en tändsticka på sin höjd.
 

luddviig

Panerai
Jag föredrar att länken ska vara lite lösare, inte för lös. Men om jag har t ex läderband så vill jag ha det lite tightare.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Finger-regeln beror väl på hur tjocka fingrar man har... Men själv så har jag det tillräckligt löst så att boetten inte kan svänga runt till undersidan av handleden. För tajt och det känns allt för obekvämt.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag gillar bilhandlar/GW-häng. Särskilt på DJ/DD med Jubilee (iofs ryser man lite när GW dunkar dinkan i bordet men vill man vara fin...) :)
 
Topp