• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Girard Perregaux äldre 18k

Åsa6301

Basic
Hej, sprang på denna på en loppis, den är märkt G.A.B 1867-1967, på urverket står det 283864. Den har 18k samt 750 stämplar i locket. samt 8897B stämplat på utsidan.
Den går dessvärre inte, ska jag kosta på en renovering eller sälja den som guldskrot?

Klocka.jpg
Klocka.jpg
Hej igen, här kommer en bild.
Klocka.jpg

Klocka.jpg
Klocka.jpg
Hej igen, här kommer en bild.
Klocka.jpg
Ser fin ut, bör inte säljas som skrotguld. Är värd mer än skrotguld men hur mycket vet jag tyvärr inte. Du har dragit upp verket med kronan och sedan skakat uret ordentligt? Om du gillar klockan bör den servas, annars är det bara att sälja den som den är på tradera. Inte lönt att serva om du ska sälja. Lägg gärna upp fler lite bättre bilder på urverk osv.

Fin klocka!
Om du är intresserad av att sälja den för ett seriöst bud får du gärna höra av dig till mig.

Johan

Hej, tog en bild på urverket, inuti boetten så är det stämplat 750 samt 18k. När man vrider upp den så hör man hur det knäpper till inne i den....
004.JPG

Hej igen!
Nån som kan säga ungefär vad den är värd i nuvarande skick? Läste att en service kostar nästan 4500 kr så det blir nog inte aktuellt.
Med vänlig hälsning, Åsa

Hej igen!
Nån som kan säga ungefär vad den är värd i nuvarande skick? Läste att en service kostar nästan 4500 kr så det blir nog inte aktuellt.
Med vänlig hälsning, Åsa
Beroende på hur tavlan ser ut tror jag värdet är rätt nära den summan du nämner för service. Kanske något mindre, ser ut som bandhornet kl 5 är böjt?

Tillbaka
Topp