• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Girard Perregaux Laureato Evo3

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tänkte bara dela med mig av mina initial intryck och tankar om denna klocka.

GP tillhör de gamla rävarna med ett rikt arv, en av de få sanna "haute horlogerie manufactures".
Grundades 1791 och har under årens lopp levererat innovationer och komplikationer som varit banbrytande.

Finns oerhört mycket intressant att läsa och lära om GP, men lämnar det så Google får arbeta också.


Min klocka, Laureato Evo3 i Titan är en bekväm och lätt klocka, med sitt mjuka gummistrap sitter den superskönt på min handled.
Det händer mycket på urtavlan, men den är ändå lättläst.
Den har en fantastisk detaljrikedom under det ar-täckta glaset, inte ofta det tar sådan tid att studera detaljerna som på denna. Det är kraftig lume applicerad på visare och siffror, lyser som en fackla.

Antingen gillar man designen eller så gör man det inte, detta är ändå inte det mest utstickande i designväg GP pumpat ut, det finns en del riktiga monster i GP's sortiment.

Drar med några bilder knäppta i all hast denna Söndagsmorgon.



Lite mobilbilder tagna i farten

Lumen är skön


Naturskön?



Handleden känns skön med denna på



 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Vill man inte pyssla med mördande reklam...kan man ju satsa på att göra grymma klockor i stället, det gör GP tycker jag (också).
 

linus84

Omega
GP verkar ju vara i klass med AP och kanske Patek? Varför är dom så fruktansvärt under radarn? Bara pga reklam eller har jag missat nått rykte eller så? Gillar dom iaf skarpt!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
GP verkar ju vara i klass med AP och kanske Patek? Varför är dom så fruktansvärt under radarn? Bara pga reklam eller har jag missat nått rykte eller så? Gillar dom iaf skarpt!
GP är ett fint anrikt märke. Vi är bara lite snäva här uppe i Norden.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Jo precis, men verkar som att även på Chrono24 så säljs dom inte direkt i takt med andra vanligare märken.
Vissa märken är populärare än andra. Visst, så är det. I Sverige är vi ytterligare ett snäpp snävare. Ett rejält snäpp snävare t.o.m. chrono24 är inte så mycket att lita på. Det är säljarnas önskepris som syns där. Köparna finns inte synliga på Chrono24. Räkna med att bjuda det pris som känns rätt för dig. Det finns också andra kanaler där du också kan köpa klockor. Säljarna försöker hålla uppe prisnivåerna genom att sätta ett för högt pris. Ibland tror jag t.o.m. att de hjälps åt. Finns det två likadana klockor till salu kanske den ena höjer priset för att den andra ska se billigare ut. Det finns många säljannonser där samma klocka dyker upp hos fler. Ibland är det samma ägare bakom alla. Filtrera bort så du bara ser de gröna d.v.s. de som finns i butik för omedelbar försäljning, kontakta butiken och säg vilken budget du har. Lycka till! Tänk på att det gamla ordspråket Mister du en står det dig tusen åter, som egentligen handlar om olycklig kärlek, stämmer bättre in på klockor än kärlek.
 
Senast ändrad:

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vad var det @Ministern brukade säga? Bara döda fiskar flyter medströms.. köp en GP, de är så fina.
Senaste Laureato-serien är riktigt nice.
 

linus84

Omega
Precis. Kollade på senaste Laureaton på Fredmans ur. Riktig fin dock 42mm vilket var för stor för min smak, inte provat 38mm än men gissar att den är riktigt fin och då helst den blåa.
 
Topp