• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Girard-Perregaux

K-S

Rolex
2-Faktor
Vad anser egentligen forumet om denna tillverkare och dess ur, jag gillar world travellern endel.... sneglat lite på en vitgulds historia beggad....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad anser egentligen forumet om denna tillverkare och dess ur, jag gillar world travellern endel.... sneglat lite på en vitgulds historia beggad....

Mycket godis men även en del mindre fint. Inhouse och tex worldtimern är riktigt fina men ofta grisstora. Rozzy sitter på en fin dykare från GP. Hade gärna sett mer GP på forumet.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Mycket godis men även en del mindre fint. Inhouse och tex worldtimern är riktigt fina men ofta grisstora. Rozzy sitter på en fin dykare från GP. Hade gärna sett mer GP på forumet.
Litegrann det som är mitt problem. Har fått köpfeber på större ur tidigare, inte slutat bra.... :D Så storleken avskräcker... sen håller jag med om att vissa är lite väl vulgo bulgo
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
GP har i många fall ett rätt annorlunda designspråk.
Men att de håller kvalitet råder inger tvivel om och att de dessutom levererat innovativa lösningar/komplikationer drar ju inte ned den som tillverkare.

De släppte nyligen några riktigt fina klockor, en linje med dykare och en med kronografer.

Här är bilden som fick mig på fall




Och här är en bild på min




Btw, kostar en halv förmögenhet att serva dem :D
 

oystercase

Cartier
Har själv 2st. Ww.tc chrono vitguld och 40mm stålchrono 250 TDF.

När GP gör snygga klockor tycker jag de överträffar de flesta andra tillverkare= vill ha, sedan lassar de ut en hel del "what the f..." också.

WW.tcn är dödligt läcker men själv tycker jag den är för stor med sin 43mm, så den ligger bara oanvänd i lådan.....bär man upp den så är den svårslagen.
 

oystercase

Cartier
IMAG3920.jpg
O bilder på rackarna...
 

watchdreamer

Panerai
Gillar märket skarpt! Hade tidigare en WW TC. Sålde den för ett tag sedan till uretvintage och jag tror den finns kvar där till en bra peng :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har ägt 4 olika GP. Är fortfarande den Schweizare jag känner mest för. Grym kvalitet, liten kvantitet och snygg design.

Håller med par401, de är svårsålda. Men är du ingen flipper så spelar det mindre roll...

Gillar nuvarande Hawk linjen.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fan K-S en sak jag gillar med dig är att du glider in, postar runt lite och postar en tråd om något speciellt märke som du undrar över (sist var det en Cartier Pasha va??)... glidpostar lite till och försvinner i 2-3 månader för att sedan komma tillbaks och göra samma sak igen! Var du likadan på gula TTT?, kommer inte ihåg :D
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Fan K-S en sak jag gillar med dig är att du glider in, postar runt lite och postar en tråd om något speciellt märke som du undrar över (sist var det en Cartier Pasha va??)... glidpostar lite till och försvinner i 2-3 månader för att sedan komma tillbaks och göra samma sak igen! Var du likadan på gula TTT?, kommer inte ihåg :D

Nja, minns jag rätt var han mer aktiv.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fan K-S en sak jag gillar med dig är att du glider in, postar runt lite och postar en tråd om något speciellt märke som du undrar över (sist var det en Cartier Pasha va??)... glidpostar lite till och försvinner i 2-3 månader för att sedan komma tillbaks och göra samma sak igen! Var du likadan på gula TTT?, kommer inte ihåg :D


Hahaha.. nej du kompis kolla KS historik på TTT så får du se... jag har varit väldigt aktiv så även här men jag e utomlands i jobb långa perioder så det blir liksom att man glömmer.... men ja... nu var det ett tag sen... ;) Pashan var längesen dock...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Gamla TTT var dessutom fantastiska diskussioner ;) men jag förstår hur det kan verka så nuförtiden här...
 
Topp