• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa klockan payoff (och hjälp mig med lite mer info)

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Jag har varit iväg på äventyr, men här kommer en uppdatering på min tidigare "Gissa klockan"-tråd.

Klockan jag var mest intresserad av och egentligen hade minst koll på visade sig vara följande:

IMG_0966.jpg

IMG_4403.jpg

IMG_6139.jpg


Den saknar både glas och krona, men tavlan är i förvånansvärt bra skick! Blank och fin med guldtext och vacker patina på siffrornas lysmassa, dock är visarna lite skjutna... Verket saknar krona och ser rätt orört men väldigt skitigt ut. Borde det vara signerat? UPPLYS MIG!
 

BoEtt

Rolex
Hej!

Jag har varit iväg på äventyr, men här kommer en uppdatering på min tidigare "Gissa klockan"-tråd.

Klockan jag var mest intresserad av och egentligen hade minst koll på visade sig vara följande:

IMG_0966.jpg

IMG_4403.jpg

IMG_6139.jpg


Den saknar både glas och krona, men tavlan är i förvånansvärt bra skick! Blank och fin med guldtext och vacker patina på siffrornas lysmassa, dock är visarna lite skjutna... Verket saknar krona och ser rätt orört men väldigt skitigt ut. Borde det vara signerat? UPPLYS MIG!
Se där jag vann första priset!! En skruv o en burk!! :D
Å stort grattis!!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!

Jag har varit iväg på äventyr, men här kommer en uppdatering på min tidigare "Gissa klockan"-tråd.

Klockan jag var mest intresserad av och egentligen hade minst koll på visade sig vara följande:

IMG_0966.jpg

IMG_4403.jpg

IMG_6139.jpg


Den saknar både glas och krona, men tavlan är i förvånansvärt bra skick! Blank och fin med guldtext och vacker patina på siffrornas lysmassa, dock är visarna lite skjutna... Verket saknar krona och ser rätt orört men väldigt skitigt ut. Borde det vara signerat? UPPLYS MIG!
Fullträff! Grattis! Osignerad krona.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! Men verket? Ska bryggan vara signerad? Och boettlocket saknar även det signatur. Vilken slags krona tror du hör till denna modell? Googlar ihjäl mig men har inte hittat något än.
Aaaaah, osignerat känns inte helt främmande. Under 40-50-talet var det lite rörigt. Känns knappast som ett typiskt fuskur heller... Ref på boettlockets utsida? Vet inte exakt hur kronorna såg ut men du ser väl var jämnåriga har?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Aaaaah, osignerat känns inte helt främmande. Under 40-50-talet var det lite rörigt. Känns knappast som ett typiskt fuskur heller... Ref på boettlockets utsida? Vet inte exakt hur kronorna såg ut men du ser väl var jämnåriga har?
Jag är lite uppe i varv :D Ska undersöka det här lite närmare! Tack för hjälpen! Tavlan är i förvånansvärt bra skick för att ha legat utan glas i en burk med andra klockor!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Se där jag vann första priset!! En skruv o en burk!! :D
Å stort grattis!!
Jävlar, du hade ju typ helt rätt! Varken skruv eller burk följde med :( Tycker faktiskt att burken borde hängt med!! Tycker iofs att tidigare ägaren borde satt på ett glas på klockan innan den slängdes ner med massa annat mög, men men... Tror klockan håller värdet bra efter service. Borde ha 7-8k i den då!
 

BoEtt

Rolex
Jävlar, du hade ju typ helt rätt! Varken skruv eller burk följde med :( Tycker faktiskt att burken borde hängt med!! Tycker iofs att tidigare ägaren borde satt på ett glas på klockan innan den slängdes ner med massa annat mög, men men... Tror klockan håller värdet bra efter service. Borde ha 7-8k i den då!
:cigar: självklart... ;)
Det var ju en gissning, men den påminde om en Breitling. Kul med skalorna, både Tele och Tachy. Jäkligt fin tavla. Ska bli kul att se den där när den är fixad :D
Peta upp en bild på baksidan också!
 
Senast ändrad:

virrooo

Audemars
2-Faktor
:cigar: självklart... ;)
Det var ju en gissning, men den påminde om en Breitling. Kul med skalorna, både Tele och Tachy. Jäkligt fin tavla. Ska bli kul att se den där när den är fixad :D
Peta upp en bild på baksidan också!
Haha en riktigt bra gissning, kvalificerad som tusan ;) Mm tavlan är grym, otroligt förvånad över att den är hel... Baksidan är omärkt, bara ett slätt boettlock :(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha en riktigt bra gissning, kvalificerad som tusan ;) Mm tavlan är grym, otroligt förvånad över att den är hel... Baksidan är omärkt, bara ett slätt boettlock :(
Det är värre i min bok men det är ju en tidig modell så jag vet faktiskt inte hur det skall vara då. Serienumret har rätt antal värdesiffror men vet inte hur det användes innan 1944.
sernr.jpgoriginal.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det är värre i min bok men det är ju en tidig modell så jag vet faktiskt inte hur det skall vara då. Serienumret har rätt antal värdesiffror men vet inte hur det användes innan 1944.
sernr.jpgoriginal.jpeg
Sn i locket, hittade en bild på likadan modell som min på breitlingmuseum (http://www.breitling-museum.com/1940-1949.html), där står det att klockan är från 1941. Vet inte hur pass pålitlig den källan är, men med tanke på SN så är det inte helt orimligt!
 
Topp