• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa KS-effekten, 1-årstävling

Chrisse

Patek
2-Faktor
Då jag registrerade mig 6/2-2013, firar jag snart 1 år på KS.
KS-effekten har varit påtaglig, innan jag registrerade mig här behöll jag mina klockor mkt längre.

Tänkte ha en liten tävling där följande är i potten:

Sunnto S-Lander, fungerar bra (ska bara byte batteri) men är hårt använd.

alt.

Ett Ted Su French Ammostrap för Panerai eller andra 24mm bandhorn (i mkt bra skick)




Tävlingen består i att gissa totala värdet av listpris på de klockor jag ägt/äger under den tid jag varit medlem.
Posörtävling? Nej, mest en kul detalj, dels vad denna hobbyn resulterar i, men också vilken lyx-konsumption detta i många fall är.
Sen skall tilläggas att jag inte en gång, trots många AD-affärer, handlat till listpris :)

Så alltså, gissa det summerade listpriset på de klockor jag flippat under detta år (inräknat även de få klockar som är kvar i lådan)
Listpriset är det gällande i skrivandets stund, om det är utgående modeller har snarlika klockor använts som referens.
Om klockan inte funnits i Sverige, så har en median av 4-5 utländska listpris använts.

Vinnaren får välja mellan Sunnton, nästan fullset, eller Läderremmen.
Den vinst som blir över, auktioneras ut till förmån för BCF.

Tävlingen avslutas 4/2 09:00

Vinsten kommer skickas så snart jag är åter från min exotiska resa till Fredrikshamn den 10:e.

Endast en gissning per användare

Lycka till

:happyhappy:
 
Topp