• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissar vad jag har gjort? :)

Carlton

Cartier
Det är tolv månader på ett år, det är tolv timmar på ett dygn och därmed tolv indexmarkeringar på en urtavla. Just nu är vi i månaden Oktober och vridringen pekar på tio.

Hänger du med?

Han menar väl bara att han vrider vridringens lumeplupp för att komma ihåg vilken månad det är?

Edit: 2a på bollen.

Haha, så med andra ord har TS i fråga bara kasst minne och en högst frånvarande tidsuppfattning trots allas vårt delade intresse? ^^

Skämt och sido så trodde jag att det var något sjukt flashigt som jag gått miste om, tack för att ni klargjorde =) Sista dagen på tentaP imorgon, kunde inte kommit senare av min nuvarande intelligens att döma!
 

hedbrg

Panerai
Får man fråga varför du har vridringen ocentrerad? Det är ju bara så störande haha ;)

Det blev riktigt bra förresten!
Måste vara en fejk! Alla vet att ägare av riktiga klockor alltid har vridringen med lumepluppen på 12 (centrerad är den faktiskt, skulle se skumt ut om vridringen hängde en halvtum off :))
 
Topp