• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har vi några strängbändare här?
Om så är fallet - vad har ni i stallet?
Själv är jag en sucker för Paul Reed Smith och hans prylar.

IMG_0821.JPG


De som roteras mest är en 305:a från 2013
, en Tremonti från 2013 och en Custom 22:a byggd 2003 med artist package.
 
Senast ändrad:

TompaC

Rolex
2-Faktor
Har dessvärre inga bilder då jag är på jobbet, men som vänsterhänt så är utbudet rätt tråkigt så har en Tokai LP Homage samt en Cort Stratocaster Homage och lite trevliga akustiska från Tangelwood och Cataluna
 
Cool!
Vad tycker du om Tube meistern?
Jag gillar den! Bra pris, spelar riktigt högt, grymt teknikinnehåll med tre breda kanaler, midistyrning, inbyggd attentuator osv.
Dock låter den modernt och i mina öron lite kliniskt. Jag föredrar mer vintagesound och skulle gärna byta bort den mot en Fender Deluxe Reverb, men med tanke på hur lite jag lirar så känns det onödigt.

Har några trevliga pedaler med mycket damm på också:
20170217_212057.jpg


Vad kör du själv på för rigg utöver PRSerna?
 

DrKlocka

Audemars
Spelat i mer än 1,5 decennium nu i alla fall. Blir tyvärr alltmer sällan men hade ganska kul i replokalerna för några år sedan. Har fortfarande en Gibson Les Paul och en ganska udda, men grymt skön Washburn Falcon.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Får basister vara med i tråden? :rolleyes:

Har spelat bas i 25+ år i olika band. Mest intresserad av vintageprylar även på instrument- och förstärkarfronten. Har snöat in på Rickenbacker från tidigt 70-tal och skaffade nyligen min tredje. Kör på en gammal ampeg V4 rörstärkare och marshall 2x15 låda.
20170214_191415.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Får basister vara med i tråden? :rolleyes:

Har spelat bas i 25+ år i olika band. Mest intresserad av vintageprylar även på instrument- och förstärkarfronten. Har snöat in på Rickenbacker från tidigt 70-tal och skaffade nyligen min tredje. Kör på en gammal ampeg V4 rörstärkare och marshall 2x15 låda.
20170214_191415.jpg

Läbbigt snygga!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Spelade mycket förr, men nästan inget nu. Är en sucker för LP's å har en drös. En vit Custom från -80-talet är favoriten.

Spelar mest genom en Orange AD30 eller en Vox AC-30. Gillar "dynamiskt" rörsound.

Återkommer ev med lite bilder...
 

Sledger

Cartier
Kul med så pass många gitarrister här. :)

Började spela i början på 80-talet och lirade intensivt fram till mitten av 90-talet då datorer tog över. Rockstjärnedrömmarna lever så klart fortfarande. :cool:
Första guran var en Hagström Standard 80 från 1961 som farsan köpte i Stockholm för 75 kr någon gång på 70-talet. Sedan fann jag Ibanez och inte hittat något som passar mig bättre. Provat lite andra grejer men kommer hela tiden tillbaka till Ibanez.

De Ibzar jag har nu. JEM70V och RG1520A-PPN. (JEM'en är till salu ifall någon skulle vara intresserad. Absolut nyskick och grym att spela på.)
20170218_113914.jpg


Tubemeister 18, Montage låda med Celestion G12-35XC Limited Edition. Grym kombo och jag är så sjukt nöjd med ljudet.
(Dags att damma lite ser jag)
20170218_113941.jpg


Hagström Standard 80 från 1961. Spelas inte längre så den ligger och vilar i sitt case. :)
20170218_114142.jpg


Lite gamla klipp på tuben. Allt inspelat med Line 6 Pod Farm. Måste få tummen ur och spela in lite låtar.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul med så många entusiaster! Här är mina pärlor! En Fender Jaguar från 1965. Gitarren är helt i original - custom colour "Lake Placid Blue" (. Den kommer med original case). Jag har börjat spela på gamle "dar" och ville ju naturligtvis spela på en vintage gura:) Kostar som en Rolex 14060:(:)

DSCF3103.JPG

DSCF3107.JPG


Till alla Japan fantaster på forumet. Nästan så jag skulle posta i Kobra Kai:)! En Washburn A-15V från 1981-82 inköpt på Twang i STHLM förra sommaren. En kultgura från pudelrockarnas era.
DSCF3489.JPG


Sist två Levin Archtop. Överst en Levin 5 Star från 1948, samt en Levin 335 från 1967.
fullsizeoutput_3df.jpeg

fullsizeoutput_3e0.jpeg
 

Bilagor

  • DSCF3105.JPG
    DSCF3105.JPG
    178.2 KB · Visningar: 47

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har vi några strängbändare här?
Om så är fallet - vad har ni i stallet?
Själv är jag en sucker för Paul Reed Smith och hans prylar.

IMG_0821.JPG


De som roteras mest är en 305:a från 2013
, en Tremonti från 2013 och en Custom 22:a byggd 2003 med artist package.
Finishen på PRS gitarrer är makalös! Fin trippel där!
 
Vad är det, 10år sen Planket imploderade? Oerhört underhållande den sista tiden:)

Ja det är nog det. Jag säger att planket hade sin storhetstid strax innan det totala trollkaoset med Gore-bilder och annan skit. Jag är PRO-troll när det görs med finess under en längre tid lite lagom subtilt. Sista dagarna var det dock helt åt helvette, gorber hare kunnat fixat en lagom seriös moderator så hade forumet kanske funnits kvar.

Iofs så har väl dom flesta forum tappat rent nå jävulst tyvärr..
 
Topp