• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gjorde en roadtrip idag...

Silverminken

Panerai
...för att leverera Aquanauten till sin nya ägare. Den blev nästan en heldag i bilen. Det blir inga naturbilder från resan utan endast klockbilder.

Lämnade iaf Skåne tidigt i morse. Gjorde först ett pitstop hos min vän Viking för att snacka och klämma på lite klockor.

Började med en DRSD från -73. Den var riktigt fin. Försökte övertala honom att sälja den billigt eftersom det skulle bli en bra årsklocka till mig.

DSC_0034_zpsn5mgplzk.jpg

DSC_0040_zpsljidluvp.jpg


Sen en Heuer Carrera i mint condition.

DSC_0043_zpszmxhtprt.jpg


Testade även en Lemania "Viggen" En sån skulle jag oxå kunna tänka mig att äga.

DSC_0046_zps9x0mmjda.jpg

DSC_0047_zpspwyqmqz6.jpg


Sen lite av en gral för mig som gillar Omega, en Seamaster 300 ref 2913-1 1957.

DSC_0049_zpsamavdlb7.jpg


Superfin Datejust.

DSC_0052_zpsy6qpyflv.jpg


Ytterligare en mycket ovanlig klocka i toppskick, har aldrig sett nån innan. Enicar Chronograph.

DSC_0053_zpsselvyugu.jpg


En Omega Speedmaster cal 321.

DSC_0055_zpsnqjozhfg.jpg


Och avslutningsvis en Omega Constellation Pie-Pan i helguld.

DSC_0058_zpsabikcekf.jpg


Tackade sedan Viking för titten och fortsatte min resa. Efter Ytterligare nån timme i bilen kom jag sedan fram till Aquanautens nya hem. Aquanauten fick då träffa sina nya syskon och jag fick klämma på dessa trevliga ur samt en mycket trevlig pratstund med den nya ägaren.

DSC_0067_zpszxptyw9l.jpg


Samt en GMT i helguld.

DSC_0063_zpshsctc1p8.jpg


En speedy PRO Apollo.

DSC_0061_zpsdd2ktvs1.jpg


Speedmaster 125.

DSC_0060_zpsceqwybex.jpg


Och till sist en jätteklump i brons på 47mm.

DSC_0065_zpsvxd7b0hk.jpg


Sen bar det av hemåt igen. Många timmar och många mil men en mycket trevlig dag.
Tack för att ni orkade igenom hela tråden

Silverminken
 

Danielle

Panerai
Vilken jäkla dag! Måste ju helt klart varit värt resan om du fått se så många fina klockor! :)
Viking sitter på en väldigt fin samling!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Med så många trevliga klockor, så kan det vara värt en liten roadtrip i det fin vårvädret! Dubbelrödingen är ju nice, GMTn i helguld skulle man ju inte heller säga nej till. Omegorna skulle man inte tacka ja till alla dagar i veckan, härliga bilder och ett trevligt reportage.
 

Galaxy

Rolex
Riktigt trevligt, är den nye ägaren medlem på KS?

Var det inte den bronsklumpen som endast fanns i 37 exemplar eller dylikt, där varje var handmålat? Ping Aquaracer2
 

Maro

Audemars
Ja vad säger man! Värt en lite tur för att få klämma lite! Tack för info och fina bilder.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt, snacka om många intryck på samma dag.
Grattis (eller vad man säger) till försäljningen.
/j
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Omegorna skulle man inte tacka ja till alla dagar i veckan!

Haha...va fan, ser att jag svarat som ett jävla ufo, blev, fel, fel, fel. Skulle varit Omegorna skulle man heller inte tackat nej till alla dagar i veckan, sory :oops:
 
Topp