• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glömt klockan, hur långt har ni gått?

Hugii

Audemars
När det gäller saker/ting då lämnar jag inget utrymme åt tvångssyndromet. Även om jag är 50m från hemmet.
 

M.B.

Cartier
Det händer inte så ofta att jag glömmer klockan hemma, men när det väl händer märker jag nånstans mellan dörren och grinden annars får det stanna hemma.
Jag minns bara en gång jag tog en taxi tillbaka men det var innan en 12 dagars businessresa, så lite annorlunda situation.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Har faktiskt aldrig hänt sen jag trillade dit på klockor, klockan är det första jag tar på mig när jag vaknar på morgonen och det sista jag tar av mig. Hade känts otroligt konstigt att gå utan klocka en dag på jobbet, hade fan nästan hellre gått utan byxor.
 

Glusch

Cartier
Tar mer eller mindre bara av mig klockan när jag duschar (eller byter till en annan klocka) så händer ytterst sällan att jag glömmer den. De få gånger det har hänt har jag självklart känt mig lite naken. Känns ju framförallt märkligt när man tittar på sin håriga arm när man vill veta vad klockan är. Har jag lämnat hemmet utan klocka vänder jag dock inte för att hämta den. Någon måtta får det vara ;)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har klocka 24/7 förutom i sömnen och tar av den när jag duschar (badar dock med den under säsong).

En gång har jag glömt klockan hemma pga att jag försov mig. Kändes "naket"..
 
Tar aldrig av mig klockan, förutom specifika fall då chansen är mycket stor den skulle ta ordentligt med stryk. Dock är den oftast bara några meter bort och man känner sig som man står där utan byxor under hela perioden den är av :p
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Visst går jag hemma utan klocka då och då, lediga dagar kan det t o m dröja tills jag går ut innan den åker på. Men lämna hemmet utan klocka tror jag inte kan ske helt enkelt, sitter i ryggmärgen. Det har iaf inte skett ännu.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Visst går jag hemma utan klocka då och då, lediga dagar kan det t o m dröja tills jag går ut innan den åker på. Men lämna hemmet utan klocka tror jag inte kan ske helt enkelt, sitter i ryggmärgen. Det har iaf inte skett ännu.
Samma här :)
Har dock ofta på mig klocka hemma ändå för att jag gillar att snabbt kunna kolla tiden.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Det finns bara en godtagbar reaktion i en sådan situation
5CAF7E3A-71E6-4888-AE29-FFAD0B646B5E.gif
 

Oniel

Panerai
Gick fem veckor utan att bära klocka när jag var nere i Kamerun och jobbade förra våren.
Absolut längsta jag gott utan klocka.

Har jag bett frugan att komma att möta upp mig någon gång när klockan blev kvarglömd hemma :p
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag glömmer ofta klockan.
Har jag kommit mer än en minut från hemmet så skiter jag helt i klockan för dagen
 
Nån mer än jag som har glömt byta Beatern eller bruksklockan till dressklockan eller helgklockan en stressig fredag, när man såklart är borta över helgen? Eller öppnat en tom klocklåda när man är på weekend:banghead: känns fel med beater till skjorta/kavaj men vad gör man?
Edit: Sover !såklart! med klockan som följt med mig under dagen
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Klockan åker på nästan omedelbart när ögonen öppnas på morgonen. Strax efter följer en pris snus och sen jävlar är man redo. Gå iväg utan klockan, ja det händer bara inte.
 

A95

Omega
Har glömt klockan någon gång. Det värsta är när man har vant sig vid vikten och att något finns på vänstra armen så känns det bara konstigt.
 

Crane

Panerai
För ett par veckor sen var den första gången jag gått omkring utan klocka (sen intresset tog vid), vilket kom sig när jag spontansålde den klocka jag bar när jag var iväg över dagen. Lyckades däremot hitta en klocka här på KS och köpa samma kväll, så jag kom aldrig hem tomhänt :)
Sover också med klocka, så 24/7 annars.
 
Topp